Teško je znati kako se osjećuju Britanci nakon Brexita,
mnogi su još vjerojatno ponosni, možda je podrška tom činu i porasla… Jedno je,
međutim, sigurno: posljedice Brexita osjećaju svakodnevno, a posebno se
dramatičnom činila nestašica goriva na benzinskim pumpama. S pooštrenjem viznih
uslova za vozače iz istočne Evrope, oni su gotovo nestali s Otoka, a drugih
vozača cisterni nema. Kažu da je u Britaniji manjak oko 100.000 vozača, ali i
ostatak Europe mogao bi biti u problemima.
Njemačka Savezna udruga za transport, logistiku i
zbrinjavanje robe (BGL) upozorava da ni evrpski privredni div nije daleko od
tog scenarija, a to bi se moglo odnositi i na ostatak kontinenta. Za razliku od
Velike Britanije, koja je poželjela kontrolisati broj inostrahih radnika i to
joj se obilo o glavu, Njemačka ima drugi tip problema. Prema Federalnom zavodu
za statistiku, vozači kamiona (veoma teška profesija u kojoj je potrebno
žrtvovati veliki dio privatnog života) su u 2020. zarađivali u prosjeku 14,21
eura bruto po satu – u usporedbi s prosječnim prosjekom od 19,97 eura za
kvalifikovane radnike. Vozači kamiona mjesečno su u prosjeku zarađivali 2623
eura bruto, dok su zaposlenici sa sličnom obukom i stručnim iskustvom
zarađivali 3286 eura.
Prema BGL-u, svake godine u penziju ode 30.000 kamiondžija,
a novih je tek između 13.000 i 17.000. U Njemačkoj trenutno nedostaje između
60.000 i 80.000 vozača. Procjenjuje se da bi prve ozbiljne nestašice proizvoda
zbog manjka vozača kamiona mogle krenuti 2022. ili 2023. godine.
zosradio.ba/072info.com