Svi su svjesni da je kupovina i potraga za novim automobilom
postala pravi izazov u ovim vremenima, a ako ga i uspijete naručiti budite
spremni za duge rokove isporuke i višestruka prolongiranja. Snabdijevanje je
ozbiljno otežano nedostatkom poluprovodnika, elektronskih elemenata koji se
široko koriste u našim automobilima, ali i zbog drugih faktora.
Proizvođači zbog zastoja u snabdijevanju poloprovodnicima
ali i samim logističkim i transportnim zastojima moraju usporiti ili čak
privremeno zaustaviti proizvodne linije. Prije nekoliko sedmica, Renault grupa
je tako očekivala smanjenje proizvodnje za čak 500.000 vozila tokom cijele
2021. godine.
Na kraju lanca, to je dvostruka kazna za same prodavce
automobila. Prvi problem je to što dobar dio njihove naknade zavisi o
ostvarenoj prodaji i o provizijama, ali da bi imali proviziju, logičnom
potrebne su isporuke. Francis Bartholomé, predsjednik Nacionalnog vijeća za
automobilske profesije (CNPA) u Francuskoj, naglasio je da su “mnogi trgovci
učinili ono što je bilo potrebno kako zaposlenici ne bi bili previše kažnjeni.”
Ali drugi problem za menadžere je taj što probijanje rokova
isporuke pomjera i naplatu prodaje. Zbog toga su finansije kompanija nategnute,
pa stoga počinju razmišljati o otpuštanju radnika.
Prema CNPA, 60% automobilskih dilera u Francuskoj moglo bi
smanjiti broj radnih mjesta, počevši već od prvog tromjesečja 2022. godine.
Procjena je rezultat “testova koji su upravo obavljeni s kompanijama”, rekao je
Francis Bartholomé. Jasno, jednaka i slična situacija je i na ostalim tržištima
u Evropi, pa je jasno da lančana reakcija uzrokovana pandemijom i pratećim
nestašicama neće tako lako i brzo prestati.
zosradio.ba/072info.com