Kad god bi jugoslavenska porodica išla na more, kupovale su se Jugoplastika gumene sandale.
Najčešće jednobojne, tamnoplave ili one kanarinac žute. Sva djeca na plaži su ih nosila pa su se lako mogle zamijeniti s tuđima.
Onaj koji je imao prozirne sandale bio je “vladar plaže”. Masovno su se proizvodile i jeftino prodavale, a mnogi ih i danas čuvaju negdje u podrumu ili na tavanu.
Dok neki tvrde da su bile savršene za more, kao obrana od ježeva, drugi se prisjećaju žuljeva koje bi izazivale i prepoznatljivog mirisa plastike.
Oni koji nemaju svoj primjerak iz Jugoslavije nabaviti mogu potpuno nove. U ovom slučaju gumenjače će nositi potpis Guccija, a svog novopečenog vlasnika koštat će nimalo simboličnih 400 eura, ili približno 800 KM.
Jugoplastika je bila jugoslavenski gigant koji je zapošljavao 13 hiljada radnika, proizvodio preko 3200 različitih proizvoda, a prihod mu je bio 350 miliona dolara godišnje. Teško je tada bilo zamisliti jugoslavenski dom bez nekog proizvoda Jugoplastike, od igračaka, torbi, tenisica, sportskih rekvizita, pokretnih frižidera…
Gucci se i ranije inspirirao Jugoplastikom, piše Index.