U školama na području Tuzlanskog kantona ove godine je 114 radnika proglašeno tehnološkim viškom, a svi su zbrinuti na druge pozicije. Broj tehnološkog viška u ovoj godini je znatno manji nego prethodnih godina zbog uvođenja novih Pedagoških standarda, ali i dalje postoji veliki problem nastavnika koji godinama rade na određeno vrijeme.
– U školama imamo 150 zaposlenih koji na zaposlenje na neodređeno čekaju duže od 15 godina, a među njima je 30 učitelja. Također, imamo 111 zaposlenih koji posao na neodređeno čekaju između 10 i 15 godina. Ti ljudi svake godine prolaze konkursne procedure, ne mogu riješiti egzistenciju, ne mogu kupiti stan… To ih vodi u situaciju da će promijeniti profesiju ili napustiti našu zemlju, a riječ je o kadrovima s neprocjenjivim iskustvom u nastavi – kaže ministar obrazovanja i nauke TK Ahmed Omerović.
Ono što smo kroz analize zapazili, dodao je Omerović, jeste da učenici postižu slabije rezultate.
– Stručnjaci kažu da su konstantne promjene nastavnika iz određenih predmeta jedan od razloga slabijih rezultata učenika. Zbog svega tog apeliramo na škole i obećevamo da će svi zahtjevi za zaposlenje na neodređeno u skladu sa zakonom i procedurom biti odobreni – kaže Omerović.
Podsjećamo, potrebe škola za kadrom određuju školski odbori na prijedlog direktora, a to na kraju odobrava resorno ministarstvo. Školski odbori imaju tri člana, jedan je predstavnik nastavnika, jedan učenika, a jedan je predstavnik osnivača koji dolazi iz lokalne zajednice.
Predsjednik Komisije za obrazovanje Skupštine TK Midhat Čaušević istakao je da je porazna činjenica da je od 2.100 pozicija u školama za oko 40 zatražena pozicija na neodređeno, što je oko dva posto.
– Apeliramo na škole da korigiraju svoje zahtjeve i da konačno riješimo dugogodišnji problem zapošljavanja ljudi koji su više od 10 godina učesnici konkursa. Dešava nam se da dijete koje krene u školu za četiri godine promijeni tri ili četiri učiteljice. To sigurno ne ide u prilog kvalitetnom obrazovanju – istakao je Čaušević.
Predsjednik Samostalnog sindikata radnika osnovnog obrazovanja i odgoja TK Sumedin Kulović iznio je podatke koliko ima prostora za zapošljavanje na neodređeno te koliko su zahtjeva ispostavile škole.
– Imamo 100 pozicija razredne nastave koje nisu do povratka s funkcije ili bolovanja, dakle čiste su za zaposlenje na neodređeno, a imamo možda deset raspisanih pozicija na neodređeno. Matematike imamo 40 punih normi, bosanskog jezika 37, a prijeti nam opasnost da izgubimo taj kadar, ljude sa 10-15 godina rada – rekao je Kulović.
Izvor: Faktor.ba