Inflacija, recesija, krediti, krize, jednokratne pomoći, populizam – rješava li se suštinski ekonomska situacija u BiH? Kakva je trenutno ekonomska slika naše zemlje za N1 govorio je ekonomski analitičar Admir Čavalić.
Kakva je trenutno ekonomska slika naše zemlje? Inflacija, recesija, gdje smo i u kom obimu?
“Završili smo godinu sa 16% inflacije što je mnogo. Nismo imali odgovarajućih mjera da to ublaže. Ako posmatramo prošlu godinu imali smo rast zaposlenosti, ne mnogo, ali je bilo”, kaže.
Ističe da najviše ima prilika tokom ekonomske krize. “Ako posmatrate najveće kompanije one su nastajale u vremenu kriza. Imamo očekivanja da će doći do pada inflacije, posebno ako imamo u BiH pad energenata očekivati je da ćemo imati pad inflacije”, kaže.
BiH je druga najsiromašnija zemlja u Evrope. “Imamo plaće ispod prosjeka i mali je postotak novca namijenjen za luksuz. Plaćaju se računi”, kaže za veoma male plaće građana BiH.
“Rasterećenje građanstva i privrede je prioritet. Moglo se više subvencionirati na javni prevoz. Bilo je jednokratne pomoći za nezaposlene, penzionere i mlade. Ova mjera od 1.080 KM nije prioritetno otišlo za pomoć privatnom sektoru, već je otišlo javnom sektoru i došlo je do nezadovoljstva”, ističe.
Zajedno sa poslodavcima radio je na prijedlogu prema federalnoj vladi kako bi poslodavci uplaćivali manje doprinose, a kako bi radnici dobili više novca.
“Predloženim izmjenama, kompanije bi na povećane plate uplaćivale umanjene doprinose za penzijsko i zdravstveno osiguranje što omogućava da ukupno povećanje plate ide direktno radnicima do 400 KM.”
Kazao je da je realno očekivati da dobijemo strane investicije, da smo zemlja koja ima perspektivu kako bi unaprjedili našu ekonomiju.
Kandidatski status nam to može omogućiti, pa i porast turizma kao u Hrvatskoj.
“Turisti prate navedeno. Prate strane globalne brendove da li su prisutni u BiH da li je situacija nekonfliktna i to ih također dovodi u BiH”.
Spomenuo je i zatvaranje McDonalds franšize u BiH.
“Narušen je taj ugovor. Nije ispoštovano dogovoreno i i narušilo je ugled brendu”, zaključio je Čavalić.
Izvor: Akta