Služba za zajedničke poslove institucija Bosne i Hercegovine pripremila je prijedlog Pravilnika o kućnom redu u zgradi bh. Parlamenta, nakon učestalih pritužbi na njihov rad te zabilježenog incidenta s medijima, zbog čega je i Vijeće ministara Bosne i Hercegovine “izrazilo zabrinutost”.
Vijeće ministara BiH je na sjednici 11. januara zadužilo Službu za zajedničke poslove da hitno, najkasnije u roku 30 dana, pripremi i dostavi prijedlog pravilnika o kućnom redu, kako bi bio poboljšan rad u zgradama i prostorijama kojim gospodari ova služba.
Prijedlog pravilnika je 27. marta upućen u proceduru.
Na toj sjednici Vijeća ministara je, prema zapisniku, bilo govora o informaciji Ministarstva civilnih poslova BiH u kojoj je navedeno da je Služba za zajedničke poslove spriječila ulazak predstavnika medija u zgradu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine i tako onemogućila medijima da obavljaju svoj posao. Navedeno je da je Ministarstvo uputilo dopis Službi u vezi s ovim incidentom, ali nisu dobili njihovo očitovanje. O pitanju funkcioniranja Službe je Vijeću ministara BiH upućen određeni zahtjev zajedničkog kolegija oba doma bh. Parlamenta.
Prema predloženom pravilniku, između ostalog, liftovi će biti blokirani pri dolasku visokih delegacija na pismeni zahtjev iz Sekretarijata Parlamenta BiH i Generalnog sekretarijata Vijeća ministara.
Navedeno je da je Služba za zajedničke poslove dužna održavati visok nivo higijene u svim prostorijama, a po ovom pitanju uvesti i dodatne mjere pri posjeti visokih delegacija te održavanju sjednica i sastanaka Parlamenta i Vijeća ministara. Tada će i grijanje i klimatizacija biti produženi ako ove posjete i sastanci budu izvan radnog vremena.
Oružje mogu nositi pripadnici policijskih agencija kada su i pratnji VIP osoba i pripadnici Počasne jedinice Oružanih snaga BiH pri službenoj posjeti, ali u futrolama ispod sakoa. Oružje mogu nositi i pripadnici unutrašnjeg osiguranja.
Zabranjuje se uvođenje kućnih ljubimaca, romobila, skutera i bicikala, te hrane jakog mirisa.
Svi koji ulaze, osim članova kolegija oba doma bh. Parlamenta, članova Predsjedništva BiH i ministara, obavezno podliježu protivdiverzantskom pregledu.
U pravilniku, koji ima 21 stranicu, govori se i o načinu prijavljivanja zaposlenih pri ulasku i izlasku, kao i gostiju i delegacija.
– Prijem stranaka i posjetitelja u zgradi Parlamentarne skupštine BiH odvija se putem elektronskih recepcija-kontrole pristupa instaliranih na ulazu „zapad“ i na glavnom ulazi u Zgradu prijateljstva između BIi i Grčke – navodi se.
Posjetitelj na recepciji mora pokazati identifikacijski dokument i reći kod koga ide, a potvrda za ulazak i boravak mu se izdaje nakon saglasnosti osobe koju posjećuje.
– Zaposlenik unutrašnjeg osiguranja će, na prigodan način, upozoriti posjetitelja da je zabranjeno posjećivati druge osobe, osim osobe za koju je dobio saglasnost – kaže pravilnik.
Za najavljene diplomatske i posjete delegacija neće se izdavati dozvola za ulazak.
Piše i da zaposleni nakon radnog vremena zaključavaju urede, a ako neko iz jednog ureda mora u drugi, njihov nadređeni se mora blagovremeno i pisano obratiti službi unutrašnjeg osiguranja.
Zabranjeno je korištenje grijalica i drugih aparata na struju u uredima bez posebnog odobrenja direktora Službe za zajedničke poslove.
Kompletan prijedlog novog pravilnika možete pročitati na ovom linku.