Kod Žepča u sklopu gradnje autoputa završeno probijanje cijevi tunela dugog 3,6 kilometara

/

U mjestu Donja Golubinja nedaleko od Žepča danas je probijena cijev trenutni najdužeg tunela na Koridoru 5C od 3,6 kilometara.

U prisustvu velikog broja zvanica danas je u mjestu Donja Golubinja probijena lijeva cijev tunela Golubinja, trenutno najdužem cestovnom tunelu koji se gradi u BiH na području Općine Žepče u sklopu dionice autoceste na Koridoru 5C Poprikuše – Nemila čija je ukupna dužine dionice 5,5 kilometara.

Probijanje lijeve tunelske cijevi Golubinja na Koridoru 5C

Direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić prisutnima je iznio informacije o važnosti ovog projekta.

“Ovo je još jedna uspješna priča. Ovo je svečani povod i rezultat napora našeg tima i partnera. Ovo je važan projekt sa 3,6 kilometara cestovnog tunela koji će nakon Prenja biti drugi najveći tunel na Koridoru 5C. Tunel Golubinja pripada dionici dužine 5,5 kilometara, a više od 4/5 dionice su mostovi, tuneli i vijadukti. Čestitam firmi Cengiz na uspješnoj fazi izgradnje koja je pokazala da se zna nositi s izazovima”, kazao je Lasić te dodao da je BiH najveći korisnik bespovratnih sredstava EU te se zahvalio EBRD-u i EIB-u na podršci.

Dodao je da je ova godina donijela niz izuzetno važnih koraka za jug BiH te da će dionica Počitelj – Zvirovići biti otvorena ovog ljeta.

Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić u obraćanju prisutnima vratio se na 2011. godinu kada je potpisan prvi ugovor s Cengizom.

“Još 2011. godine smo potpisali prvi ugovor s kompanijom Cengiz. Tada nisu bili najjeftiniji izvođač, neke firme su ‘dampirale’ cijene i propali su, a Cengiz je našom analizom dao realnu ponudu. Tada su imali 7 milijardi dolara potpisanih ugovora na području EU. Tada smo dobili giganta koji i danas od 2011. radi i siguran sam da će ostati s nama dok ne završimo sve što smo planirali. Tada smo imali dogovor samo da se ispoštuje rok, ali kvalitet i poštovanje rokova i danas je na nivou. Svi pokazuju ogroman trud, interes i želju. Politika Vlade FBiH je da damo sve što je u našoj moći, cilj nam je završiti ovo u našem mandatu jer cijelu dionicu ne možemo iako smo 2014. godine planirali završetak u 2021. godine”, kazao je Nikšić.

Dodao je da je cilj raditi u interesu građana.

Vođa projekta Utku Gok ispred firme Cengiz je kazao da je ovo nastavak uspješne saradnje BiH i kompanije Cengiz.

“S iskopom tunela počeli smo u aprilu 2022. godine. Iako je bio veoma težak teren za gradnju, zbog izuzetno izazovne geologije, ponosni smo na činjenicu da je sve teklo po planu i urađeno u skladu s projektom. Kao inžinjer sa 35 godina iskustva, bio u ovoj tunelskoj izgradnji preko 20 kilometara, imamo oko 700 km tunela iza sebe, ovaj tunel Golubinja je bio najteži. Susreli smo se sa svim i svačim”, izjavio je Gok.

Šefica Ureda Evropske investicijske banke (EIB) Sandrine Friscia obratila se prisutnima na probijanju lijeve cijevi tunela.

“Zajedno s drugim partnerima, zadovoljni smo što smo podržali završetak ove važne dionice. Za EIB brži i sigurniji, transport u BiH i povezivanje s regionom i EU je jedan od naših najznačajnijih prioritete u odnosu boljeg razvoja i prosperiteta. Projekt sa sobom nosi i ekonomske potencijale, ali i bolje integrisanje u tokove EU”, poručila je Friscia te dodala da je osigurano oko jedne milijarde eura grant i kreditnih sredstava kako bi građani BiH imali kvalitetnu putnu infrastrukturu.

Federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić u obraćanju prisutnima je napomenula da se radilo o izazovnom i građevinskom poduhvatu.

“Čestitke izvođaču radova i svim radnicima na profesionalnom pristupu i kvalitetnom radu. Istinski smo ponosni na postignuće i dobrobit koju će ovaj projekt donijeti Zeničko-dobojskom kantonu i BiH. Svi znamo koliko je autocesta važna za BiH. Ona je ključni element za povezivanje sa susjednim zemljama i okosnica je ekonomskog i privrednog razvoja BiH”, izjavila je Katić te dodala da nedostatak radne snage i inflacija na izgradnji koridora otežava dinamiku rada.

Naglasila je i da će sjeverni dio, od Sarajeva do Save, biti završen 2026. godine.

Zamjenik šefa Delegacije Evropske unije u BiH Adebayo Babajide je naglasio da je prioritet EU što skoriji završetak Koridora 5C.

“Ovakvi događaji naglašavaju završetak još jednog segmenta Koridora 5C. Za ovu dionicu EU je osigurala grant od 42 miliona eura preko WBIF, a ne moram naglašavati da će ovaj Koridor 5C integrisati cijelu zemlju u mrežu evropskih puteva i autoputeva. EU finansira izgradnju Koridora 5C i kroz grantove i to kroz 17 dionica i izgradnju projektne dokumentacije za tunel Prenj. Finansijska podrška EU sa našim bankama naglašava posvećenost našu završetku Koridora 5C”, pojasnio je Babajide.

Probijanjem cijevi tunela Golubinja, dužine 3.610 metra, završeni su radovi na iskopu ove cijevi, dok se nastavljaju drugi radovi unutar tunela te radovi na iskopu desne cijevi tunela, piše Klix.

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818 NAPOMENA: PUTEM OVE FORME SE NE MOŽETE PRIJAVLJIVATI NA OGLASE ZA POSAO. MOLIMO VAS DA KORISTITE MAIL ADRESE NAVEDENE U OGLASIMA.


Povezani postovi

Banke iz FBiH nude povoljnije kamate za građane RS-a nego banke iz Banje Luke

Organizacioni dijelovi banaka sa sjedištem u Federaciji BiH građanima,...

Promjene na tržištu rada: U FBiH porasla nezaposlenosti, u RS i Brčkom se smanjenje”

Na dan 31.7.2024. u Bosni i Hercegovini je bilo...

Pacijenti ogorčeni: Zatvoren centar za vantjelesnu oplodnju koji finansira FBiH

Poliklinika “New life” u Sarajevu, jedan od centara za...

Penzioneri u FBiH pišu peticiju kojom traže povećanje penzija

U Federaciji Bosne i Hercegovine počela je isplata augustovskih...