Naša redakcija primila je pitanje građana koji su zabrinuti da bi Koridor Vc mogao završiti kao autoput od Banja Luke do Save – bez daljnje povezanosti, izolovan od ostatka svijeta. Zanimalo ih je kako napreduju radovi na Koridoru Vc kroz Hrvatsku, s obzirom na ravničarske terene.
Podsjećamo da je autoput na Pan-evropskom Koridoru Vc, koji povezuje Budimpeštu, Osijek, Sarajevo i Ploče, jedan od najznačajnijih i najprioritetnijih infrastrukturnih projekata za Bosnu i Hercegovinu. Izgradnja ovog autoputa već traje kroz BiH, dok su u Hrvatskoj potpisani ugovori za izgradnju posljednje dionice.
Važno je napomenuti da će izgradnja Koridora Vc kroz našu zemlju omogućiti uključivanje u glavnu evropsku saobraćajnu mrežu, te povezivanje s globalnim evropskim društvenim i ekonomskim sistemom.
Trasa autoceste na Koridoru Vc:
Mađarska: Budimpešta – Pečuh – Mohač – granica s Republikom Hrvatskom
Hrvatska: granica s Mađarskom – Beli Manastir – Osijek – Đakovo – granica s Bosnom i Hercegovinom
Prošle godine puštena je u promet dionica do Belog Manastira, a sada je potpisan ugovor za posljednju dionicu, čiji je rok za završetak 18 mjeseci. Time će koridor Vc u Hrvatskoj, dug 88,6 kilometara, biti potpuno završen.
Trenutna situacija:
U toku je gradnja autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu, u okviru koridora Vc. Inače, trenutno je u izgradnji 61 kilometar autoceste na Koridoru Vc, na osam aktivnih gradilišta. U narednom periodu u promet će biti puštena dionica Počitelj – Zvirovići te će BiH dobiti novih 11 km autoceste. Od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje točke na Savi autocestom na Koridoru Vc moglo bi se nesmetano putovati za šest godina. Do tada bi, najavljuju iz Autocesta Federacije BiH, trebala biti u potpunosti dovršena sjeverna dionica koridora. Na tom dijelu u izgradnji je 50 km autoceste te. Ovaj projekt donijet će značajne prednosti za našu zemlju, omogućavajući bolje povezivanje s evropskim saobraćajnim mrežama i jačanje ekonomskih veza.
Koridor Vc:
Koridor Vc, koji uključuje cestovni, željeznički, riječni i zračni saobraćaj, predstavlja ključnu poveznicu između Sjeverne, Srednje i Južne Evrope. Ovaj koridor ima izuzetnu vrijednost u kontekstu privredne i saobraćajne integracije srednjoevropskog prostora. Izgradnjom Koridora Vc, povezanost i transparentnost prometnih pravaca direktno će uticati na razvoj snažnog prometnog čvorišta za cijelu Evropu i Aziju.