Sve je veći pritisak iz Tuzlankog kantona koji se tiče saobraćajne deblokade. Na sjednici Skupštine, kantonalni zastupnici su usvojili Deklaraciju o saobraćajnoj deblokadi Tuzlanskog kantona te obavezali sve zastupnike, bez obzira koja stranka bila u pitanju i koji nivo vlasti, da moraju raditi zajedno da zapostavljeni kanton dobije prve metre moderne ceste.
Tuzlanski kanton izvozno je orijentisan, ima stranih investicija, ali nedostaje mu oko 60 km autoputa ili brze ceste da se poveže sa evropskim koridorima.
“Mi ako želimo biti konkurentni na evropskom tržištu, a znamo da smo najveći izvoznici u FBiH, nama trebaju pod hitno bolji putevi da bismo bili brži i kvalitetniji dobavljači na evropskom tržištu”, rekao je Nedret Kikanović, iz Kantonalne privredne komore.
A u te puteve nije ništa uloženo godinama, a novac građana TK je otišao negdje drugo, pokazala je analiza Tuzlanskog akademskog kluba.
“Kanton je do sada, u zadnjih 15 godina, davao 200 miliona KM godišnje po raznim osnovama za saobraćaj. Od toga, oko 20 miliona je dolazilo. I ove godine će doći samo 20 miliona KM. Šta je sa 180 miliona KM? Mi smo u našim zaključcima rekli da želimo da se sljedeće godine u naš kanton vraća 400 miliona”, naveo je Safet Husanović iz Tuzlanskog akademskog kuba.
Stoga, Kantonalna skupština usvojila je Deklaraciju o saobraćajnoj deblokadi Tuzlanskog kantona, u kojoj se, između ostalog, poziva Parlament Federacije BiH, Vladu FBiH, javna preduzeća Autoceste FBiH, Ceste BiH i Željeznice FBiH da značajno povećaju izdvajanja vlastitih sredstava i osiguraju kreditna sredstva za finansiranje projekata saobraćajne deblokade.
“Ja lično i Klub SDP-a će podržati lično sve aktivnosti i akte koje bi popravile putnu infrastrukturu na TK i riješile tu blokadu. Ali moramo biti jasni. Deklartacija je izražavanje političkog stava. Mi smo od 2021. godine imali neke druge akte koje nisu bile deklaracije, a koje su išle prema tadašnjoj Vladi FBiH, pa nisu bile uslišene”, rekao je Slađan Ilić iz Kluba zastupnika SDP-a u Skupštini TK.
“Na našim političkim predstavnicima svih stranaka koji obnašaju vlast i koji su u federalnim i državnim parlamentima, je da nastave i da se bore za naš kanton. Mi smo spremni, bili smo spremni i ranije, ali očito je sada sazrio taj trenutak da smo svjesni i da idemo zajedničkim snagama u taj projekat”, smatra Šekib Umihanić iz Kluba poslanika SDA u Skupštini TK.
Zašto ranije to nije bilo slučaj jer TK u institucijama u Sarajevu godinama ima svoje predstavnike? Ili nije važno ko je kriv.
“Svi su krivi jer nisu odgovorili zadataku, nisu bili dovoljno agresivni da, obnašajući funkcije u Federalnoj vladi od 1995. godine na ovamo, da se ovo riješi i da mi sad ne raspravljamo o putnoj deblokadi TK”, dodao je Žarko Vujović, predsjednik Skupštine TK.
Skupština TK poziva sve relevantne institucije da hitno pristupe modernizaciji i izgradnji magistralnih cesta, brzih cesta i autocesta, unapređenju željezničke infrastrukture i razvoju Međunarodnog aerodroma Tuzla-Dubrave kao putničkog i teretnog terminala.
“Veoma malo dobijamo. Mi smo zaslužili u ovom kantonu puno više. I svi se trebamo boriti za to bez politiziranja, sljedećih najmanje 10, 15 godina”, naveo je Safet Husanović iz Tuzlanskog akademskog kuba.
Deklaracija je obavezala sve političke stranke sa područja TK, kao i izabrane zastupnike u federalnom i državnom parlamentu, da potpišu Memorandum o razumijevanju za poboljšanje saobraćajne infrastrukture u TK. Tamo će svi, jasno i glasno, djelovati u istom pravcu, putnom, piše BUKA.