Izgradnja autoputa kroz Hercegovinu bit će intenzivirana u narednim mjesecima. Mostar bi uskoro trebao biti povezan s autoputem u BiH, ali i evropskom mrežom puteva u Hrvatskoj, kazali su nam iz Autocesta Federacije BiH.
Opredijeljnost Federacije Bosne i Hercegovine na izgradnji mreže autoputeva i povezivanja s Evropskom unijom je neupitna. Brojni projekti su pokrenuti, ili će biti pokrenuti u narednim mjesecima i to ubrzanom dinamikom. Naša država na sjeveru je već povezana s EU, a odnedavno i na jugu. Međutim, novitet je da će uskoro i Mostar biti povezan što će uveliko olakšati putovanje bh. građanima.
Kada govorimo o gradnji autoputa u Hercegovini najznačajniji je LOT 4 koji predstavlja južni dio Koridora 5C i obuhvata dužinu od oko 50 kilometara.
Radi se o dionicama Mostar sjever – Mostar jug (15 km), Mostar jug – tunel Kvanj (9,2 km), tunel Kvanj – Buna (5,2 km), Buna – Počitelj (7,2 km), Počitelj – Zvirovići (11,07 km) i Zvirovići – Bijača (10 km).
U tenderskoj fazi su Mostar sjever – Mostar jug i Mostar jug – tunel Kvanj. U izgradnji je dionica tunel Kvanj – Buna dok je dionica od Počitelja do Bijače ukupne dužine 21 kilometar već u upotrebi.
Dionica Buna – Počitelj je završena prije tri godine, ali će u saobraćaj biti puštena kada bude izgrađena dionica Kvanj – Buna za koju je početkom jeseni odabran izvođač radova i potpisan ugovor za izgradnju.
“Najznačajniji objekat na ovoj dionici je tunel Kvanj dug 2,7 kilometara”, kazali su iz Autocesta FBiH te dodali da će u narednih mjesec dana biti potpisan i ugovor za trasu Mostar jug – tunel Kvanj.
“Ugovor za izgradnju dionice Mostar jug – tunel Kvanj će biti potpisan u idućih mjesec dana, dok je potpisivanje ugovor za izgradnju dionice Mostar sjever – Mostar jug planirano za drugi kvartal sljedeće godine. Na dionici Mostar sjever – Mostar jug gradit će se dvije petlje autoceste Mostar sjever i Mostar jug, te trasa u dužini od 15 km između ove dvije petlje i za izgradnju ceste s dvije trake koja povezuje ove petlje s postojećom magistralnom cestom M17. Dionica bi trebala imati pet tunela i deset vijadukta na svakom od dva kolnika”, poručili su iz Autocesta za Klix.ba.
U Blagaju su Autoceste FBiH s EBRD-om u utorak prezentirali dodatne dokumente koji su pružili odgovore na pojedine segmente projekta Koridora 5C, kao što su okolišni i društveni utjecaj za projekt Mostar jug – tunel Kvanj, a koji se tiču odabira trase, mapiranja, socijalne osjetljivosti i ažurirani plan upravljanja biodiverzitetom.
Kao što je od ranije poznato, izgradnja većine dionica autoceste na Koridoru 5C je finansirana ili će se finansirati uz pomoć kreditnih aranžmana s međunarodnim finansijskim institucijama te su time Autoceste FBiH u obavezi pored domaćih zakona poštovati pravila i standarde međunarodnih finansijskih institucija koji su vođeni političkim ciljevima EU i njihovim načelima održivog razvoja, uključivanja javnosti i odgovornosti.
Autoceste FBiH smo pitali i o tunelu Prenj, istakli su da se radi o najvećem tunelu u BiH, devetom u cijeloj Evropi po dužini te da će u decembru 2024. biti završen tender za izvođača radova.
“Što se tiče realizacije projekta na potezu Ovčari – ulaz u Tunel Prenj, Tunel Prenj, Tunel Prenj – Mostar sjever, tj. trenutno aktualnog projekta Tunel Prenj, riječ je prije svega o najdužoj i najsloženijoj građevini na cijeloj dionici autoceste od Konjica do Mostara. Dužina desne tunelske cijevi je 10.165 km, dok je lijeva 10.160 km. To će biti najveći tunel u BiH, a deveti u cijeloj Evropi. Uzimajući u obzir složenost i zahtjevnost navedene dionice za izgradnju, tenderski proces za odabir izvođača radova na predmetnoj dionici je u drugoj završnoj fazi tenderisanja. Sam tok tenderskog procesa definiran je Planom nabavki za predmetnu dionicu i usaglašen je i odobren od strane Banke vodećeg IFI-ja. Planom nabavki definiran rok za odabir izvođača i dodjelu ugovora je decembar 2024”, izjavili su iz Autocesta FBiH.
Na kraju su naglasili da su navedeni podaci podložni promjenama zavisno o toku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u procesu evaluacijskog procesa, a što Autoceste FBiH ne mogu predvidjeti nego voditi proces sukladno procedurama i pravilima banaka, piše Klix.