Na osnovu člana 45. stav 1. i 2. tačka i) i člana 241. stav 1. Zakona o krivičnom postupku Federacije Bosne i Hercegovine (ZKP F BIH), podižem, OPTUŽNICU Protiv: K. J.-M., neosuđivana,
Što je: kao službena osoba u svojstvu Predsjednika Kantonalnog suda u Novom Travniku, a na koju funkciju je imenovana Odlukom Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine od 04.04.2011. godine, čija ovlaštenja proizilaze iz odredbi člana 52. i 53. Pravilnika o unutrašnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta Kantonalnog suda Novi Travnik od 20.04.2006. godine ( u daljem tekstu Pravilnik), kojim je propisano da o potrebi prijema državnih službenika i namještenika u radni odnos odlučuje predsjednik suda koji donosi i odluku o prijemu istih u radni odnos, odnosno da se prijem u radni odnos državnih službenika vrši u skladu sa Zakonom o državnoj službi u F BiH, na način da je u Novom Travniku, s namjerom pribavljanja koristi drugom, iskoristila svoj službeni položaj i ovlaštenja, tako što je:
I postupajući suprotno naprijed navedenim odredbama Pravilnika kao i suprotno odredbama člana 24. Zakona o državnoj službi u FBiH, kojima je regulisano da upražnjeno radno mjesto u organu državne službe Agencija za državnu službu popunjava oglašavanjem javnog konkursa, kao i suprotno interesima službe, iako je znala i bila svjesna svih naprijed navedenih odredbi, pa i pored toga, postupila protivno istima, na način da je: dana 20.11.2012. godine izvršila prijem u radni odnos u Kantonalni sud na radno mjesto Stručni saradnik na određeno vrijeme do dvije godine u statusu državnog službenika i to S. A. i M. N. bez provedenog konkursa za prijem državnih službenika, tako što je donijela rješenja od 20.11.2012. godine, na osnovu kojih Rješenja su S. A. i M. N. zasnovali radni odnos u navedenoj instituciji u trajanju do dvije godine, a potom po isteku dvije godine od donošenja pomenutih rješenja, samo na osnovu pismenih zahtjeva za produženje radnog odnosa S. A. i M. N., također, suprotno naprijed navedenim odredbama, kako Zakona tako i Pravilnika, ponovo izvršila prijem u radni odnos u Kantonalni sud S. A., kao i M. N. na radno mjesto Stručnog saradnika, na način da je donijela Rješenja od 19.12.2014. godine, bez provedenog javnog
konkursa za prijem državnih službenika, na osnovu kojeg rješenja je radni odnos S. A. trajao sve do 31.05.2023. godine, kada je doneseno Rješenje Kantonalnog suda o prestanku radnog odnosa, a M. N. je radni odnos u Kantonalnom sudu, takođe, na osnovu naprijed navedenog rješenja trajao sve do 21.04.2022. godine, kada je doneseno Rješenje o prestanku radnog odnosa, na koji opisani način je S.A.i M. N. pribavila korist u vidu zaposlenja na navedeno radno mjesto bez provedenog javnog konkursa za prijem državnih službenika, što je i htjela, II dana 28.02.2013. godine, postupila suprotno naprijed navedenim odredbama Pravilnika, člana 24. Zakona o državnoj službi u F BiH ( Odredba citirana u tački I optužnice), kao i suprotno odredbama člana 30. stav 1. tačka 4. Uredbe o poslovima osnovne djelatnosti iz nadležnosti organa državne službe koje obavljaju državni službenici, kojom je propisano da na radna mjesta rukovodećih državnih službenika i šefa unutrašnje organizacione jedinice mogu biti postavljeni državni službenici koji imaju završenu odgovarajuću visoku stručnu spremu, položen stručni ispit i radni staž u struci i to najmanje četiri godine radnog staža, tako što je, donijela Rješenje o unapređenju i postavljenju od 28.02.2013. godine kojim je na radno mjesto Šefa odsjeka za informacijsko komunikacijsku tehnologiju u Kantonalnom sudu unaprijedila i postavila R. A., iako isti u vrijeme postavljenja nije ispunjavao naprijed navedene uslove, odnosno, nije imao četiri godine radnog staža, bez da je prethodno provela javni konkurs putem Agencije za državnu službu, iako je znala i bila svjesna da se popunjavanje ovog radnog mjesta moglo izvršiti isključivo na osnovu javnog konkursa, odnosno, postavljenje na navedeno radno mjesto moglo izvršiti samo za onog državnog službenika koji ispunjava naprijed navedene uslove, a da R. A. nije ispunjavao tražene uslove, na koji opisani način je R. A. pribavila korist u vidu unapređenja na radno mjesto, što je i htjela.
Dakle, kao službena osoba u Federaciji BiH iskorištavanjem službenog položaja i službenih ovlaštenja pribavila drugome korist, Čime je počinila produženo krivično djelo „Zloupotreba položaja ili ovlaštenja“ iz člana 383. stav 1. KZ FBiH u vezi sa članom 55. KZ FBiH, saopšteno je na zvaničnoj stranici Kantonalnog tužilaštva ZDK.