Iako su do kraja godine ostala još dva mjeseca već sada se može naslutiti da će prodaja novih automobila manje – više biti na prošlogodišnjem nivou, a riječ je o brojci od oko 12.000 automobila.
Nakon kraha u septembru, prodaja novih automobila u BiH u oktobru se oporavila i dostigla skoro prošlogodišnji nivo po broju registracija.
Registrovano je 56 vozila manje nego u oktobru 2023. godine što i nije loše u poređenju sa septembrom. Tačnije, prošlog mjeseca su registrovana 972 nova vozila, u omjeru 162 laka teretna (17 %) i 810 putničkih (83%).
Ipak, za 10 mjeseci tekuće godine prebacili smo prag od 10.000 registracija novih vozila, što znači da smo u prosjeku registrovali oko 1.000 vozila mjesečno. To je još uvijek bolji prosjek od prošle godine, ali tržište bilježi tendenciju pada zadnjih mjeseci što znači da ćemo i ovu godinu okončati sa oko 12.000 registracija.
Fizička lica su u oktobru registrovala 367 vozila ili 38 posto, dok su opet dominirali pravni subjekti u čijim voznim parkovima je završilo 605 vozila ili 62 posto od ukupne brojke. Međutim, trend pokazuje da se ovaj jaz smanjuje. Dakle, sve je više fizičkih lica koja imaju mogućnost kupiti novo vozilo i to u vrijeme kada su cijene već postale nedostižne i napustile prag pristupačnosti.
Dok u razvijenoj Evropi hibridi preuzimaju inicijativu ispred benzinaca, a električni automobili imaju dvostruko veću prodaju od dizela, kod nas je prisutan suprotan trend. Dizeli opet drmaju tržištem sa 41,6 posto učešća ispred benzinaca (37,2%) i hibrida (18,7%). Blijeda prodaja električnih vozila od svega 11 komada u skladu je s mjesečnim prosjekom. Za 10 mjeseci smo registrovali tek 134 električna automobila ili 1,33 posto tržišta. Kakav je odnos države spram elektromobilnosti i kakve nam se cijene serviraju i ovo je previše.
Kada su u pitanju brojke registracija po markama na vrhu nema promjena. Škoda, Volkswagen, Toyota, Renault i Hyundai “metu” otprilike jednakim intenzitetom kao i prošle godine. Malo veći pomak ipak je na strani Renaulta, koji je jedini za 10 mjeseci uspio značajnije podići prodaju u poređenju sa ostalim markama iz ove grupe, mada su brojke više nego simbolične kada poredimo prodaju sa komšijama.
Ono što se može primijetiti, marke poput Forda, koji u poređenju s prošlom godinom bilježi dvostruko lošiju prodaju, ali i Fiata, pa i Seata, jednostavno više nemaju ponudu tradicionalno prepoznatljivih automobila za specifično bh. tržište. Tu priliku koriste novi brendovi poput kineskog MG-a, koji se stabilizovao unutar 20 najboljih brendova na tržištu.
Tržište je već odavno naklonjeno skupljim automobilima, pa ne treba da čudi da smo registrovali više Mercedesa nego Kija, Citroena ili Opela. Nema više ni tradicionalnih ponuda ispraćenih s privlačnim marketinškim kampanjama koje bi privukle “obične” kupce kao u ne tako davna vremena.
Lijepo je vidjeti prepoznatljivu kampanju u susjedstvu u kojem se dizel prodaje po cijeni benzinca ili ponudu u kojoj kupac dobije automatski mjenjač po cijeni ručnog. Nismo li i tu zakazali?!
Izvor: Klix