Intervju: Larisa Sara Baltić, PR manager hotela Borovi

/

Larisa Sara Baltić karijeru iz oblasti komunikacija, marketinga i PR  započela je 2013. godine angažmanom u vodećoj privatnoj poliklinici u Bosni i Hercegovinu, a PR manager hotela Borovi je od februara 2023. godine. Pre angažmana u poslovnom sektoru, Larisa Sara Baltić imala je uspešnu dugogodišnju karijeru urednice i voditeljke na više radijskih i TV stanica u Sarajevu.

Koji su principi poslovanja uspešnog hotela?

Svako uspješno poslovanje temelji se na kombinaciji visokokvalitetne usluge, zadovoljenja potreba gostiju i dobre operativne organizacije posla. Bez dobre usluge, kvaliteta, čistoće, inovacija, prilagodljivosti, dobre organizacije svih sektora, lojalnosti, marketinga, stručnog i motiviranog kadra nema priče o pozitivnom i uspješnom poslovanju. Ovo su principi kojih se mi držimo kada je dugoročno pozitivno poslovanje u pitanju.

Istina, nije uvijek lako, ali se trudimo. Ponekad nailazimo na prepreke koje timski savladamo, iz istih nešto naučimo i idemo dalje. Srbija je druga zemlja po broju migracija mladih. Naši investitori žele zaustaviti taj odliv mladih na Pešterskoj visoravni i zapošljavaju isključivo domicijelno stanovništvo. U Sjenici nažalost nemamo stručne škole gdje bi u budućnosti hotel, a i učenici koji završe školovanje mogli računati jedni na druge i na stalno zaposlenje.

Vjerujem da će lokalna samouprava hotel Borove i sve propratne objekte i projekte koji se budu realizirali u budućnosti doživjeti ozbiljno, jer će u svakom trenutku biti mjesta za rad za 150 do 200 ljudi. Uz podršku lokalne samouprave možemo čuda zajedno da napravimo.

Šta Vaš hotel izdvaja od drugih?

Hotel Borovi Sjenica izdvaja se od drugih hotela u regionu po nekoliko jedinstvenih karakteristika. Prvo, to je prirodno okruženje u kojem se hotel nalazi. Okružen prelijepom prirodom na Pešterskoj visoravni, borovom šumom koja pruža mir, tišinu i miris na borovinu..

Savršeno je mjesto za ljubitelje prirode i planinarenja. Nadmorska visina od 1050 metara jedna je od najidealnijih za respiratorni sistem. S obzirom na zagađenost velikih, a i malih gradova, s obzirom na planine koje postaju gradovi, čist vazduh bit će na cijeni u bliskoj budućnosti. Mi ga na Pešteri imamo pregršt, jer nemamo industrijskih zagađenja. Zato se kod nas ljepše diše, spava i jede. Popravlja se krvna slika i hemoglobin. Vazdušna banja.

Hotel je izgrađen  od prirodnih materijala, drveta ikamena što ga čini idealnim za goste koji brinu o ekologiji. Svi planirani budući projekti imat će ekološki pristup kao i do sada. Važna nam je ta sinergija sa prirodom kako bi smo ostali autentični. Hotel teži da održi balans između rasta i razvoja i očuvanja prirodne sredine, postajući primjer kako se turizam može razvijati u harmoniji sa prirodom.

Restoran hotela nudi specijalitete lokalne kuhinje pripremljene od svježih, domaćih namirnica, što gostima pruža autentično iskustvo. Na trpezi se nalaze tradicionalna jela tipična za ovaj dio Srbije, domaća hrana za čitavu porodicu, miks sjeničke gastronomije, ali kod nas možete pojesti i specijalitete mediteranske , turske i italijanske kuhinje. Šef kuhinje Can Yasi vrhunski internacionalni kuhar pripremit će vam šta poželite.

Hotel se nalazi u blizini specijalnog rezervata prirode “Uvac”, što ga čini odličnim polazištem za istraživanje ovog zaštićenog područja, koje je dom rijetkim vrstama ptica i drugih životinja. Ovde pejzaži oduzimaju dah. Na ovom mjestu nalazi se kraljevstvo beloglavog supa. Bajkoviti vidici.

Tu je i farma hotela Borovi u selu Caričina. Na preko šest stotina hektara konji, krave, angusi, bivolice, ovce, koze šetkaju i uživaju u slobodnoj ispaši ljekovitog bilja i stotinama izvora pitke vode kojeg su livade i pašnjaci bogati i obilni u ovom kraju. U selu Caričina raste trava koja ne raste bas svuda. Zove se Iva.  Poslovica kaže: Trava Iva od mrtva pravi živa. E, to pasu naše životinje i samim tim ukus hrane sa  farme hotela Borovi apsolutna je raskoš za vaše nepce. Promovišemo između ostalog i eko- turizam.

Ovo je samo dio karakteristika koje čine Hotel Borove posebnim mjestom za odmor u harmoniji s prirodom.

Koja je vaša vizija, a šta poslovna filozofija?

Jedna od vizija na samom početku rada bila je postati lider razvoja održivog turizma u ovom dijelu zlatiborskog okruga. Kroz  promovisanje i očuvanje baštine sjeničko pešterske visoravni pružiti gostima autentično i nezaboravno iskustvo.

Viziju da postanemo lider lako smo realizovali. Cilj je da budemo sinonim za mir, relaksaciju i luksuz u prirodnom okruženju. Hotel Borovi takodjer sebe vidi kao ključnog partnera lokalne zajednice, doprinoseći njenom ekonomskom razvoju i očuvanju tradicija kroz zapošljavanje lokalnog stanovništva i korišćenje domaćih proizvoda. Nadam se da će lokalna samouprava ovaj napor prepoznati i znati cijeniti.

Poslovna filozofija svakog hotela ili bilo koje uslužne djelatnosti morala bi biti: Gost na prvom mjestu! On je u središtu pažnje i sve je prilagođeno njemu. Personalizacija i gostoljubivost ključni su za stvaranje trajne veze sa gostima. Tu smo u velikoj prednosti, jer je ovo mjesto poznato po srdačnim, nasmijanim i gostoljubivim ljudima. Naše osoblje odiše pozitivnom i vedrom energijom da ćete prosto poželjeti vratiti se. Kvaliteta usluge i sadržaja hotela je neupitna. Svaka soba, obrok, aktivnost unutar hotela mora zadovoljiti najviše standarde pružajući gostu vrhunsko iskustvo.

Kako se pravi i neguje dobar kolektiv?

Stvaranje dobrog kolektiva i motivisanje radnika nije uvijek lako. Dobar i vrijedan kolektiv ključan je za uspjeh bilo koje organizacije i zato se s posebnom pažnjom taj segment njeguje. Otvorena komunikacija, podrška i poštovanje, finansijski podsticaji, povjerenje, mogućnost rasta unutar organizacije, edukacija i ulaganje u razvijanje vještina uposlenika trebalo bi da stvore jedan dobar kolektiv Spartanaca koji mogu šta požele. Mi smo jedan takav stvorili u hotelu.

Gost je najvažniji, jer…

Zbog gosta i postojimo. On je srž svakog ugostiteljskog biznisa. Gost je taj koji direktno utiče na reputaciju hotela. Zadovoljan gost se i vraća i preporučuje. Internom anketom ustanovili smo da nas je najveći broj klijentela pronasao putem preporuke prijatelja sto nas raduje. Zadovoljan gost ključ je za dugoročan poslovan uspjeh. Nama se mnogi vraćaju što pokazuje da smo na dobrom putu.

Hotel mora odisati lusuzom ili prednost dajete udobnosti?

Lično preferiram udobnost! Međutim u hotelu Borovi pružili smo mogućnost gostima da sami ocijene da li je hotel više luksuzan ili udoban! Vjerujem da smo uspjeli postići kvalitetan spoj luksuza i udobnosti i to tamo gdje to najmanje očekujete, u srcu netaknute prirode!

Stavljamo akcent na luksuznu udobnost. Bitno je da se gosti u prostranim sobama osjećaju udobno i prijatno, a da one istovremeno odišu luksuzom. Ambijent hotela Borovi je sofisticiran i sigurno stvara nezaboravno iskustvo boravka i spavanja.

Šta je budućnost hotelijerstva u Srbiji?

Budućnost hotelijerstva u Srbiji izgleda obećavajuće pogotovo kada je razvoj novih turističkih destinacija u pitanju. Ljudi će sve više iz zagađenih gradova bježati u prirodu. Željet će čist vazduh, pitku vodu, dodir sa prirodom. Dodir sa samim sobom.

Tu je naša prilika za razvoj i napredovanje. Imamo da ponudimo ono što drugi nemaju. Pogotovo kada uzmemo u obzir sve hotelske kapacitete sa kojima raspolažemo apsolutno smo prvi odabir za kvalitetan odmor. Osim toga planiran je i niz velikih projekata koji će biti dio Resorta Borova, a nakon realizacije i izgradnje svega predviđenog bit cemo centar Srbije, za par godina.

Koji su najveći problemi domaćeg turizma?

Domaći turizam u Srbiji ima značajan potencijal, ali se suočava i sa brojnim izazovima koji mogu usporiti njegov razvoj. Rješavanje različitih problema zahtjeva zajedničke napore vlade, turističkih organizacija i privatnog sektora, kao i strateški pristup u razvoju turizma u Srbiji.

Investiranje u infrastrukturu, obrazovanje, digitalizaciju i održivi razvoj ključni su koraci ka unapređenju domaćeg turizma. Ponekad su zakonske procedure za otvaranje i vođenje turističkih objekata previše komplikovane i birokratske, što obeshrabruje potencijalne investitore. Sa tim problem se često suočavaju investitori, a trebalo bi da baš oni imaju poseban tretman i olakšice kada je birokracija u pitanju. Investitore koji odluče uložiti veliki novac u Srbiju moramo posebno njegovati. Država pogotovo treba stati iza njih i olakšati im.

Zašto je važna konkurencija i imate li je?

Posmatrajući micro lokaciju hotela Borovi moram konstatovati da ponuda ostalih objekata nije na nivou konkurentnosti našeg hotela.

Kažem nažalost jer zdrava, jaka konkurencija inspirativna je i potrebna za dalja unapredjenja vlastitog kvaliteta i inovativnosti u poslovanju. Iskreno se nadamo da će se to promijeniti u što skorije vrijeme, jer Sjenica i Pešter daju nebrojene mogućnosti ulaganja i investiranja. Kada više hotela funkcioniše u određenoj destinaciji, to može doprinijeti cjelokupnom razvoju infrastrukture i atrakcija u tom području, što opet privlači više gostiju i povećava vrednost destinacije.

Da ste na mestu onih koji donose odluke, šta biste predložili za bolje poslovanje hotelske industrije?

Za unapređenje poslovanja hotelske industrije u Srbiji, potrebna je obuka i razvoj kadrova, standardizacija usluga, inovacije i digitalizacija, razvoj specifičnih turističkih proizvoda, eko turizam, seoski turizam, razvoj brenda destinacije, medjunarodne i lokalne kampanje, povezivanje sa lokalnim zajednicama, podrška države.

Sve ove inicijative mogu značajno unaprijediti konkurentnost  hotelske industrije, privući više turista i povećati zadovoljstvo gostiju, čime bi se doprinosilo dugoročnom razvoju turizma u Srbiji.

Voljela bih kada bi vlasnici kapitala i donosioci odluka sredstva uložena u marketing i ljudske resurse počeli tretirati ne kao trošak, već kao investiciju, koja će se višestruko isplatiti u kratkom periodu.


O hotelu

Hotel Borovi, nekadašnji hotel Borići, najveća je investicija u Sjenici u poslednjih nekoliko godina. Potpuno je renoviran u skladu sa svetskim standardima za hotele visoke kategorije.

Jedan deo hotela je renovirani deo nekadašnjeg hotela Borići, dok je drugi deo novoizgrađen. Hotel poseduje 157 soba različitih kategorija. U zavisnosti od toga da li su smešteni u starom (renoviranom) ili novom delu hotela, gosti mogu biti u dvokrevetnim sobama, deluks sobama ili apartmanima, u sobama sa terasom ili bez terase, sa pogledom na borovu šumu ili na jezero.

U hotelu se svojom veličinom i uređenošću posebno izdvaja Wellness & Spa, prostor za uživanje.

Hotel je posebno prilagođen poslovnim ljudima i poseduje manju i veću kongresnu salu. Velika kongresna sala ima 400 mesta i kompletnu savremenu zvučnu i video opremu. Hotel ima i svadbeni salon za 500 plus 200 zvanica na galeriji. Hotel Borovi je jedan od prvih halal friendly hotela u Srbiji i regionu, piše Hores.

hotel borovi

 

spot_img

Povezani postovi

Tešanjska kompanija vlasnik velike domaće prehrambene industrije

Velika domaća prehrambena industrija Vispak iz Visokog od jučer...

Održana press konferencija povodom centralne gala svečanosti projekta “Pouzdanost”

Danas je u prostorijama Vanjskotrgovinske/Spoljnotrgovinske komore Bosne i Hercegovine...

ProCredit Bank dobitnik nagrade “Zlatni BAM” za izvanredan rast depozita stanovništva

ProCredit Bank je dobitnik prestižne nagrade Zlatni BAM, koju...

MADI – Najavljena finansijska podrška za uposlenike

Najveća mesna industrija u Bosni i Hercegovini MADI najavila...