Za institucije Bosne i Hercegovine ne postoje zvanični podaci o broju vozila. Okvirno, njihovo broj iznosi oko 4.000, dok godišnji izdaci za održavanje voznog parka dostižu 15 miliona KM. U posljednjih pet godina, pokazuje to posljednji objavljen izvještaj Ured za reviziju institucija BiH iz decembra 2023. godine, za nabavku vozila potrošeno je oko 34 miliona KM. Podsjećamo, Vijeće ministara BiH donijelo je 2014. godine Pravilnik o uslovima nabavke i korištenja službenih vozila, koji je u aprilu 2023. zamijenjen novim pravilnikom. Međutim, ostaje pitanje – da li su ovi propisi donijeli očekivane rezultate? Da li je smanjen broj službenih vozila, prilagođene propisane vrijednosti po klasama, te reducirani visoki troškovi održavanja?
Predmet revizije
Devet institucija BiH je obuhvaćeno izvještajem, dok predmet revizije nisu bile procedure javnih nabavki niti je revizija ispitivala namjensku upotrebu vozila, tj. evidenciju i putnih naloga o korištenju vozila.
Revizija je, na osnovu podataka dostavljenih finansijskoj reviziji i informacija prikupljenih iz uzorka institucija, utvrdila da institucije BiH raspolažu s ukupno 3.990 službenih vozila – od čega 234 pripadaju kategoriji standardnih službenih vozila, a 3.756 specijalizovanim vozilima.
Pravilnik iz 2014. godine precizno je određivao kategorije vozila prema funkciji korisnika. Tako je predsjedavajući Vijeća ministara imao pravo na vozilo visoke klase, nabavne vrijednosti do 130.000 KM. Ministri u Vijeću ministara, predsjednik Suda BiH i glavni tužilac BiH koristili su vozila više srednje klase do 100.000 KM. Direktor, zamjenik i glavni inspektor OSA, zamjenici ministara i rukovodioci institucija raspolagali su vozilima srednje klase do 50.000 KM, dok su zamjenici rukovodilaca i pomoćnici rukovodilaca, imenovani na mandatni period, imali pravo na vozila niže srednje klase do 40.000 KM. Ostalim zaposlenima, kojima bi rukovodioci institucija odobrili korištenje službenog automobila, pripadala su vozila niže klase, s maksimalnom nabavnom vrijednošću od 25.000 KM.
Za institucije Bosne i Hercegovine ne postoje zvanični podaci o broju vozila. Okvirno, njihovo broj iznosi oko 4.000, dok godišnji izdaci za održavanje voznog parka dostižu 15 miliona KM. U posljednjih pet godina, pokazuje to posljednji objavljen izvještaj Ured za reviziju institucija BiH iz decembra 2023. godine, za nabavku vozila potrošeno je oko 34 miliona KM. Podsjećamo, Vijeće ministara BiH donijelo je 2014. godine Pravilnik o uslovima nabavke i korištenja službenih vozila, koji je u aprilu 2023. zamijenjen novim pravilnikom. Međutim, ostaje pitanje – da li su ovi propisi donijeli očekivane rezultate? Da li je smanjen broj službenih vozila, prilagođene propisane vrijednosti po klasama, te reducirani visoki troškovi održavanja?
Predmet revizije
Devet institucija BiH je obuhvaćeno izvještajem, dok predmet revizije nisu bile procedure javnih nabavki niti je revizija ispitivala namjensku upotrebu vozila, tj. evidenciju i putnih naloga o korištenju vozila.
Revizija je, na osnovu podataka dostavljenih finansijskoj reviziji i informacija prikupljenih iz uzorka institucija, utvrdila da institucije BiH raspolažu s ukupno 3.990 službenih vozila – od čega 234 pripadaju kategoriji standardnih službenih vozila, a 3.756 specijalizovanim vozilima.
Pravilnik iz 2014. godine precizno je određivao kategorije vozila prema funkciji korisnika. Tako je predsjedavajući Vijeća ministara imao pravo na vozilo visoke klase, nabavne vrijednosti do 130.000 KM. Ministri u Vijeću ministara, predsjednik Suda BiH i glavni tužilac BiH koristili su vozila više srednje klase do 100.000 KM. Direktor, zamjenik i glavni inspektor OSA, zamjenici ministara i rukovodioci institucija raspolagali su vozilima srednje klase do 50.000 KM, dok su zamjenici rukovodilaca i pomoćnici rukovodilaca, imenovani na mandatni period, imali pravo na vozila niže srednje klase do 40.000 KM. Ostalim zaposlenima, kojima bi rukovodioci institucija odobrili korištenje službenog automobila, pripadala su vozila niže klase, s maksimalnom nabavnom vrijednošću od 25.000 KM, piše Forbes.