Vlada FBiH je na prijedlog Federalnog ministarstva prostornog uređenja Parlamentu FBiH uputila Prijedlog za dopunu Odluke o donošenju Prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju BiH „Autocesta na Koridoru Vc” za period od 20 godina.
Time je, na inicijativu ovog federalnog ministarstva, predložen stav da konačni obuhvat Prostornog plana može biti mijenjan ako iz objektivnih razloga nije moguća realizacija planiranih, ili ako se ukaže potreba za novim putnim objektima, kao što su petlje, naplata putarine, odmorišta i drugo, te ako njihova realizacija ne zahtijeva promjenu trase autoceste.
Kako je obrazložilo Federalno ministarstvo prostornog uređenja, JP Autoceste FBiH dostavilo je Ministarstvu Elaborat optimizacije pratećih objekata autoceste na Koridoru Vc, uz molbu za pokretanje postupka dopune Prostornog plana, odnosno Odluke o njegovom provođenju. Elaborat obrađuje vrstu i obim optimizacije pratećih objekata.
Naime, prilikom izrade Prostornog plana i njegovog usvajanja 2017. godine definisana je trasa autoceste na Koridoru Vc s popratnim odmorištima i petljama. Prostornim planom, predviđena su ukupno 23 čvorišta (petlje, interregionalna čvorišta) čiji je položaj uslovljen nizom prostornih, tehničkih i drugih elemenata.
Također je obrazloženo da je u fazi realizacije, odnosno izgradnje autoceste, uočen niz novih okolnosti. Naime, planska opredjeljenja iz razvojnih dokumenata nižeg nivoa ukazuju potrebu formiranja novih čvorišta na autocesti s ciljem omogućavanja kvalitetnijeg razvoja područja kroz koje prolazi trasa autoceste i poboljšanja interakcijskih sprega centara svih nivoa. Stoga se, u skladu s novim podacima o stopama rasta prosječnog godišnjeg dnevnog saobraćaja (PGDS) pojedinim dionicama autoceste i priključnih cesta, nametnula potreba za novim putnim objektima na lokalitetima koji nisu definisani Prostornim planom.
Između ostalog je konstatirano i da prilikom izrade glavnih projekata, odnosno nakon analize detaljnih postojećih uslova, nisu bili dostupni svi elementi na osnovu kojih je moguće detaljno pozicionirati putni objekti poštujući važeće propise i tehničke standarde. Također, prilikom izrade glavnih projekata uočeno je i da bi nova rješenja bila tehnički povoljnija.