U prostorijama Kantonalne privredne komore Tuzla nedavno je održan sastanak privrednika i predstavnika Vlade Tuzlanskog kantona, na čelu s premijerom Irfanom Halilagićem, na kojem je bilo riječi o unapređenju poslovnog ambijenta i razvojnim pravcima, a kao najveći hendikep ovog kantona istaknuta je saobraćajna blokada.
– Naš problem je najlošija putna komunikacija u Bosni i Hercegovini. Mi već 50 godina pričamo o nekoj trećoj traci na putu Tuzla – Sarajevo i to je tek započeto. Ovaj kanton ima daleko najveći broj autobusa i kamiona i po tom osnovu plaća najviše doprinosa za putnu infrastrukturu, a nemamo niti jednog centimetra brze, a kamoli autoceste – kaže Nedžad Siočić, generalni direktor firme Transturist iz Tuzle i predsjednik Udruženja poslodavaca iz oblasti transporta Tuzlanskog kantona.
Mi smo u totalnoj blokadi, dodaje Siočić, i kaže da to ne vidi i ne zna samo onaj ko nigdje ne putuje.
– To je veliki problem za prijevoznike putnika i tereta, a s druge strane investitori ne žele ulagati u takvo okruženje gdje za sat vremena ne možete doći do komunikacija ka Evropskoj uniji ili do Sarajeva. Mnogi su odustali od pravljenja fabrika ovdje, jer imamo nepovoljno okruženje – zaključuje Siočić.
Direktor Kantonalne privredne komore Tuzla Nedret Kikanović ističe da je zadnji veći put na području današnjeg Tuzlanskog kantona izgrađen 1965. godine.
– Možete misliti koliko su od 1965. godine porasle potrebe i ljudi i industrije, zbog toga je to ključni ograničavajući aktor privrede TK – naveo je Kikanović.
Premijer TK je istakao da nije cilj da ovaj kanton samo zadrži statut privrednog giganta, nego da se još više razvija.
– Imamo velike potencijale, komunikacije je ključna i mislim da možemo dobiti smjernica od privrednika o tome kako da prilagodimo zakonodavstvo, ali i kako da zajednički nastupamo prema višim nivoima vlasti – kaže Halilagić i ističe da je problem infrastrukture ključan.
Da bi privredu dalje razvijali, dodao je Halilagić, moramo širiti infrastrukturu i na svakom mjestu moramo govoriti o putnoj deblokadi.
– Ne može biti opravdanje da je upravo privreda razlog što je putna infrastrzuktura loša. Ta privreda puni budžete svih nivoa vlasti, a i preduzeća i moraju se naći rješenja – zaključio je Halilagić.
Ministar trgovine turizma i saobraćaja TK Denis Bećirović istakao je da su počeli radovi na rehabilitaciji magistralnog puta M4 u TK prolazi kroz Doboj Istok, Gračanicu, Lukavac, Živinice, Tuzlu i Kalesiju.
– Magistranim putem M4 dnevno prođe između 12 i 14 hiljada vozila. Mašine su vani, radi se na tome, kao i na obilaznici oko Živinica. Aktivno ćemo tražiti dodatna ulaganja, gradnju treće trake, kao i četvrtu traku gdje je to moguće. Mašine su bile i na petlji Šićki Brod, gdje je postojeća staza rehabilitirana, ali je potrebno petlju potrebno bolje spojiti ka Lukavcu i očekujemo gradnju kružnog toka ka Bukinju – rekao je Bećirović.
Kada je u pitanju gradnja autoputa kroz Tuzlanski kanton, Bećirović kaže da se radi na izradi projekta autoputa od Tuzle prema Srebreniku.
– Geostrateškim analizama utvrđeno je da postoji rudno polje, aktivno se radi na tome, ali potrebno je napraviti dodatno projektovanje. Imamo novi menadžement u Autocestama Federacije BiH, dat ćemo im vremena da se prilagode i zajedno ćemo nastaviti nastupati prema njima – navodi Bećirović.
Izvor: Faktor