Zabrana vožnje romobila za mlađe od 14 godina: Novi propisi uključuju i zabranu za dvije osobe na jednom romobilu

/

Iako su već više od 5 godina na bh. cestama, električni romobili još nisu uvedeni u zakon kao pojam. Izmjene zakona najavljene prije skoro pola godine, ali do sada ništa. Sve za posljedicu ima da niti postoje pravila upotrebe niti se njihova zloupoteba moze adekvatno sankcionisati, a nesreća je sve više. Učesnici većim dijelom maloljetnici.

Električni romobili – kompaktni, brzi, bešumni, sve više postaju opasnost na cesti. Iako su na ulicama naše zemlje već više od 5 godina, i dalje smo bez zakona o električnim romobilima.

Izmjene su najavljene, pravila korištenja predstavljena javnosti – moraju se kretati biciklističkom stazom ili pješačkom. Brzina vožnje se ograničava, kaciga uvodi i slično. Ali poznati bh. scenario: od najave do usvajanja zakona dug je put.

“Izmjene će prvo i osnovno uvesti romobil u zakon i moći ćemo ga sankcionisati kao i druge učesnike u saobraćaju. Prema onom koliko mi je poznato znači neće moći voziti romobil djeca ispod 14 godina, neće moći voziti romobil dva lica i neće moći biti na romobilu, sve to će uticati sigurno”, govori za BHRT Admir Gazić, policijski komesar MUP-a ZDK.

“Uputili smo i 5-6 dopisa prema većim kako bi došlo do izmjene i da na adekvatan način mogli da sankcionišemo električne romobile. Ono što smo dogovorili primarno možemo mi uraditi a to je da policija opominje”, kaže ministar unutrašnjih poslova ZDK Emir Vračo.

Što u praksi znači da su im ruke vezane – sve dok se izmjene ne nađu pred Vijećem ministara Bosne i Hercegovine, koji konačno trebaju staviti tačku na ovaj problem. Za to vrijeme samo u Kantonu  Sarajevo ove godine zabilježena je 51 saobraćajna nezgodna u kojoj je učestvovao romobil, 5 sa težim posljedicama.

“Problem nastaje u pravosudnim institucijama odnosno u tuzilaštvima i sudovima koji ne prepoznavajući ovu vrstu prevoznog sredstva u zakonu ne znaju kako to tretirati da li je to saobraćajna nezgoda ili je ugrožavanje života opasnim sredstvom”, govori Adis Imamović, stručnjak za saobraćaj.

Na kraju dok svaki pojedinac bude mogao tumačiti upotrebu ovih, u principu ekološki korisnih i brzih načina prevoza bez pravljenja gužve, i dok policija smije samo opominjati – svijest o upotrebi biće na građanima koji je nekada i nemaju.

Izvor: crna-hronika

spot_img

Povezani postovi

Poslodavci o “fiskalnoj reformi” Vlade FBiH i plaćama radnicima: Ne znamo još o čemu se radi, ali zvuči nemoguće

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine predstavila je jučer dugoočekivanu...

Na uvezenih 100 KM iz EU-a BiH izveze 73 KM, a na uvezenih 100 KM iz BRICS-a izvezemo tek 5,50 KM

Ekonomski pokazatelji i egzaktni podaci u domeni vanjske trgovine...

Građani u FBiH više štede, ali su i u minusu 278 miliona KM, zabilježen snažan rast stambenih kredita

Građani Federacije Bosne i Hercegovine u ovoj su se...

Prema najavama u pojedine dijelove BiH stiže snijeg

Danas će u Hercegovini i na jugozapadu Bosne preovladavati...