Evropska unija od 2022. godine uvodi Inteligentnu
asistenciju brzine (bukvalan prevod) ili limitator brzine. Taj sistem će ići u
sve nove automobile proizvedene nakon juna 2022. godine, a za vozila koja su
već predstavljena (prije ovog roka) biće omogućen period do 2024. godine da se
tehnologija implementira, piše Revija HAK.
Dakle, aktuelna generacija Renault Clija ili Hyundai Bayona
imaće rok do 2024. godine za aktivaciju tehnologije. Ključno je pitanje kako će
delovati?
“Svi automobili biće opremljeni prednjim kamerama i
navigacijskim uređajima. Pomoću jednog i drugog sistema automobil će
detektovati ograničenje brzine.
– Ako vozite automobil brže od ograničenja, uključuje se
zvučno upozorenje.
– Umjesto zvučnog upozorenje mogu da se koriste trepteća
svjetla u kabini.
– Takođe, nakon prekoračenje ograničenja brzine moguće su i
vibracije papučice gasa.
– Nakon nekog vremena, ako nastavite da vozite brže od
ograničenja ove mjere će se same isključiti.
– Kod svakog uključivanja automobila sistem će moći da se
isključi. Međutim, kad završite s vožnjom, isključite automobil i ponovo ga
uključite – sistem će opet biti aktiviran i opet će biti potrebno da se
isključi.
Po procjenama ISA sistem bi do 2022. trebalo da bude gotovo
100 posto tačan, odnosno tačno će prepoznavati ograničenja brzine. Uz pozitivne
strane ovog propisa pominju se i negativne – vozači bi mogli da postanu
prekomforni i da nekritički voze automatizmom po ograničenjima brzine, a u
slučaju poledice, na primjer, ograničenje brzine može da bude čak i previsoko
postavljeno. Drugi izazov je prepoznavanje znakova promjenjivih ograničenja
brzine, koji su česti na displejima na putevima. Tu će prednje kamere morati da
funkcionišu bez greške.
zosradio.ba/072info.com