U Informaciji o implementaciji programa obaveznog predškolskog odgoja i obrazovanja koju je Vlada Kantona usvojila na svojoj 196. sjednici navodi se da je u školskoj 2013/2014.godini ovim programom bilo obuhvaćeno 3931 dijete, a što predstavlja skoro stopostotni obuhvat djece u godini pred polazak u školu.
Ovaj program koji se drugu godinu provodi na području svih 12 općina Kantona realizovale su najvećim dijelom predškolske ustanove i dijelom osnovne škole. Naime, zbog malih kapaciteta predškolskih ustanova (prostornih i kadrovskih) u proteklom periodu program se realizirao uz pomoć osnovnih škola u ruralnim područjima i u općinama koje nemaju predškolske ustanove (Olovo, Usora i Doboj Jug). Djeca su organizovana u 191 grupu, od čega je 59 grupa bilo u predškolskim ustanovama, 129 grupa u osnovnim školama i tri grupe u mjesnim zajednicama.
Tokom 150 radnih sati, 165 nastavnika i učitelja djecu su učili osnovnim vještinama određenim Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju i u skladu sa Strateškim pravcima razvoja obrazovanja u BiH. Na osnovu opservacija djece na početku i kraju realizacije Programa konstatovani su vidni učinci koji se ogledaju u: sticanju radnih, kulturnih i higijenskih navika, razvoju samostalnosti i pozitivne slike o sebi, poboljšanju komunikacije među djecom, razvoju pozitivnog stava i interesa prema školi i bržem prilagođavanju novoj sredini.
Budući da su Programom obaveznog predškolskog odgoja i obrazovanja obuhvaćena sva djeca (djeca iz socijalno ugroženih porodica, iz ruralnih sredina te djeca sa posebnim obrazovnim potrebama), ostvaren je cilj da se osiguraju jednaki i ravnopravni uvjeti za svako dijete za njegov cjelovit rast i razvoj.
U Informaciji se konstatuje da su uvjeti za realizaciju Programa predškolskog obrazovanja, u školama i mjesnim zajednicama neadekvatni, a odnose se na prostor, namještaj i higijenske čvorove( jer nisu prilagođeni potrebama djece predškolskog uzrasta) te nedostatak opreme i didaktičkog materijala.Za grupe djece manje od šest polaznika Program se realizirao u 46 kombinovanih odjeljenja osnovnih škola, a što je zbog složenosti organizacije rada sa djecom različitog uzrasta, nastavnih sadržaja i pristupa, otežalo realizaciju Programa.
Pozitivan efekat u provođenju ovog programa imalo je angažovanje nezaposlenih nastavnika-profesora razredne nastave sa Zavoda za zapošljavanje. Tako je od 92 nastavnika/profesora predškolskog odgoja i obrazovanja, 65 bilo sa Zavoda za zapošljavanje, a 29 iz predškolskih ustanova. Od 73 nastavnika/profesora razredne nastave, 12 je sa Zavoda za zapošljavanje, a ostali su iz osnovnih škola u kojima se Program realizira.
Zbog specifičnosti rada sa djecom ovog uzrasta, a koje se odnose na razvojne mogućnosti i potrebe djece i metode rada, potrebno je da ovaj program, u što je moguće većoj mjeri, realiziraju nastavnici/profesori predškolskog odgoja i obrazovanja. Imajući u vidu da se na Zavodu za zapošljavanje Zeničko-dobojskog kantona nalazi 87 nastavnika/profesora predškolskog odgoja i obrazovanja, ali i da predškolske ustanove imaju unutarnje kadrovske kapacitete koje mogu djelimično staviti u funkciju, to se može smatrati dovoljnim, ukoliko bi se Program realizirao u dva termina, jesenjem i proljetnom, a ne samo u proljetnom kao dosad.
(zenicablog)