Federalno ministarstvo okoliša i turizma je u 2014. godini, izmeu ostalh, bilo nadležno za implementaciju kapitalnih projekata u iznosu od 11,5 milijuna KM, i to projekta Upravljanje čvrstim otpadom – II faza (Deponije Mošćanica, Zenica i Mostar) u iznosu od 5.378.251 KM i projekta “IPA 2011 – Otpad” u iznosu od 6.200.000 KM, pokazuju nalazi revizora.
Za planirani projekt “IPA 2011 – Otpad” za koji smo uzeli kredit od 5.630.000 KM (plus grant 4.580.000 KM i proračunska sredstva 563.000 KM) odgovorne osobe Ministarstva su revizorima dale obrazloženje da isti još uvijek nije u implementaciji, međutim za to nisu prezentirani nikakvi dokazi u vidu pisanog izvještaja.
Revizori podsjećaju da je projekt ‘Upravljanje čvrstim otpadom – II faza” planiran na osnovu potpisanih kreditnih sporazuma u vrijednosti od 38 milijuna KM, od čega se na kreditna sredstva odnosi 30, 6 miliuna KM, na proračunska sredstva 2,5 milijuna KM, a ostatak na grant sredstva (IPA 2010 i SIDA).
Navode i da su sredstva za ovaj projek odobrena 25.06.2009. godine, a postala su efektivna 23.10.2009. godine, te da je revidirani datum zatvaranja projekta kraj veljače 2016. godine.
Implementacija II faze projekta uključuje regije iz I faze, ali i nove regije koje se trebaju uključiti u projekt.
U FBiH potpisani su supsidijarni kreditni sporazumi sa četiri regije kojima su obuhvaćeni gradovi: Zenica, Mostar, Tomislavgrad, Kupres, Rama-Prozor i Livno. Regija Tomislavgrad je odustala od realizacije projekta.
Također, provedeno je niz aktivnosti za pripremu uključenja u projekt novih regija (Regija Tuzlanskog kantona, Srednja Bosna, Goražde, Bihać).
“U Izvještaju o realizaciji Projekta upravljanje čvrstim otpadom – II faza za 2014. godinu koji je 28.01.2015. godine zaključkom prihvaćen od strane Vlade FBiH, nismo mogli doći do preglednih pokazatelja koji se odnose na planirane i ostvarene vrijednosti troškova u odnosu na realizovane aktivnosti, kao ni konstatatirane probleme u realizaciji i mjere za njihovo prevazilaženje”, navodi se u izvještaju Ureda za reviziju institucija u Federaciji.
Na osnovu naknadno sačinjenog pregleda za potrebe revizije u 2014. godini otkriveno je da je od ukupno planiranih aktivnosti u vrijednosti od 6.304.666 KM realizirano samo 1.653.347 KM ili 26,22 %.
Revizori navode da se, imajući u vidu iznesene pokazatelje, može zaključiti da realizacija projekta “Upravljanječvrstim otpadom – II faza“ ne ide potrebom dinamikom, što zahtijeva, navode poduzimanje konkretnih mjera od strane Ministarstva.
Smatraju da je potrebno izvršiti analizu implementacije projekta te predložiti konkretne mjere i aktivnosti koje je neophodno poduzeti da bi se isti implementirao planiranom dinamikom na terenu.
ZAPOSLENICI KOJA GODINU DANA NIJE DOLAZILA NA POSAO ISPLAĆENO PREKO 17.000 KM Ovo je samo od jedna u nizu od primjedbi na rad ovog Ministarstva. Naime, revizori su, između ostalih nedostataka, utvrdili da zaposlenica ovog Ministarstva, protiv koje se vodio disciplinski postupak, čitavu godinu dana nije dolazila na posao, a za to vrijeme joj je bila isplaćivana plaća, naknada za smještaj te regres za godišnji odmor. Prema Zakonu koji regulira ovu oblast za korištenje bolovanja preko 42 dana osiguranik se mora uputiti na mišljenje ljekarskoj komisiji. U slučaju trajanja bolovanja neprekidno ili sa prekidima ukupno 12 mjeseci za istu bolest tijekom dvije kalendarske godine osiguranik se upućuje na ocjenu radne sposobnosti i invalidnosti Institutu za medicinsko vještačenje zdravstvenog stanja. Revizori ističu da je zaposlenica dostavljala doznake za bolovanje preko 42 dana (šifra F 43), na osnovu kojih joj se redovito obračunavala i isplaćivana plaća, a bez rješenja ljekarske komisije, kako je propisano važećim zakonskim i drugim propisima. Zbog toga smatraju neopravdanim isplatu sredstava u neto iznosu od 13.897 KM (bruto 21.799 KM). Osim redovite isplate plaće isplaćivana joj je i naknada za smještaj u iznosu od 250 KM mjesečno, kao i naknada za regres u iznosu 415 KM za korištenje godišnjeg odmora. Zbog svega navednog revizori ponovno apeliaju da je potrebno izvršiti analizu korištenja bolovanja od strane zaposlenika Ministarstva budući da se po tom osnovu izdvajaju značajna proračunska sredstva. |