Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donijela je uredbu kojom se godišnja naknada o putarini za automobile povećava dok se istovremeno za autobuse i teretna vozila smanjuje.
U praksi to znači da će vlasnici automobila u ovom bosanskohercegovačkom entitetu plaćati više cijene registracije, kazao Pavo Boban, pomoćnik federalnog ministra za saobraćaj i komunikacije, naglasak nije na samom poskupljenju koje je simobolično, već na uvođenju reda tamo gdje ga dosad nije bilo.
”Nije naglasak na poskupljenju već na uvođenju sustava i reda u oblast gdje su dosad mnoge stvari bile izvan kontrole. Kako objasniti činjenicu da se u državu uvozi sve više vozila, a da su prihodi od registracije manji? Radi se o simboličnom poskupljenju koje će nam pružiti mogućnost da predanije održavamo ceste, a istovremeno ćemo pokušati stimulirati građane da koriste javni prijevoz jer se uredba ne odnosi na autobuse i teretna vozila”, kazao je Pavo Boban,dodao je da je Ministarstvo za saobraćaj i komunikacije obavilo razgovore s Ministarstvom za finansije.
”U redovnim smo kontaktima s kolegama iz Ministarstva za finansije. Ne bih rekao da će krajnji korisnici mnogo osjetiti ove promjene jer su naknade uistinu simbolične, a mi ćemo, s druge strane, dobiti sustav koji ćemo moći pratiti i novac za projekte koji dosad nismo imali na raspolaganju”, zaključio je Boban. Naknada za javne ceste koja se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila, predstavlja javni prihod i značajna finansijska sredstva koja su namijenjena za održavanje, zaštitu, obnovu, rekonstrukciju i izgradnju javnih cesta u Federaciji BiH i koja u ukupnoj masi javnog prihoda namijenjenog za finansiranje javnih cesta čine 27,65 posto. Podsjećamo, Vlada Federacije BiH ranije je saopćila da osnovna naknada za sva vozila iznosi 30 KM, a korektivni koeficijent, ovisno o kategoriji vozila za mopede je 1.20 KM, za putničke automobile do 1.001 kubnog metra zapremine 1.60, a za vozila do 1.600 kubika dvije KM. Za autobuse će se na osnovnu naknadu plaćati koeficijent od 3,75 do 22,70 KM, a za teretna vozila od 1.83 do 36 KM.
Također, prethodna Uredba nije bila usklađena s Klasifikacijom motornih i priključnih vozila sukladno Direktivama EU, te su bili određeni problemi u njenoj praktičnoj primjeni, a nije bilo ni adekvatne kontrole.
Donesena uredba ima za cilj zaustavljanje trenda opadanja ovog značajnog prihoda namijenjenog finansiranju javnih cesta na način da visina naknade za mopede, motocikle i putnička vozila uvećana, dok je visina naknade za autobuse, teretna motorna vozila i priključna vozila vraćena na iznose prije donošenja uredbe. Također, Uredba je sada usklađena s trenutno važećom Klasifikacijom motornih i priključnih vozila prema Direktivama EU, saopćeno je ranije iz Vlade FBiH.