Danas se obilježava Svjetski dan učitelja, kojega je UNESCO proglasio 1994. godine u spomen na isti datum 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja.
Taj je dan prigoda da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni.
Cilj je Svjetskog dana učitelja mobilizirati podršku za nastavnike kako bi se osiguralo da će učitelji i dalje ispunjavati potrebe budućih generacija te podići obrazovanje na razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz poluanonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju.
Obrazovna internacionala (EI), svjetska federacija sindikata stručnjaka u obrazovanju sa sjedištem u Bruxellesu, čvrsto vjeruje da Svjetski dan učitelja treba biti međunarodno priznat i obilježavati se u cijelom svijetu. Napori Obrazovne internacionale i njene 401 članice doprinijeli su međunarodnom priznanju i obilježavanju toga dana širom svijeta.
Budući da su nastavnici najsnažnija sila za ravnopravnost, kao i pristup i kvaliteti obrazovanja, poziv za nastavnike znači poziv za kvalitetno obrazovanje za sve.
Kvalitetno obrazovanje pruža nadu i obećanje boljeg životnog standarda. Nema jačeg temelja za trajni mir i održivi razvoj od kvalitetnog obrazovanja koje pružaju dobro obučeni, cijenjeni, podržavani i motivirani učitelji.
„Nastavničko profesionalna znanja i vještine su najvažniji faktor za kvalitetu obrazovanja. Ovaj Svjetski dan učitelja pozivamo učitelje da unaprijed prihvate što bolju edukaciju, kao i trajni profesionalni razvoj i podršku…“
Zašto poziv za nastavnike?
Zato što postoji veliki nedostatak stručnih, dobro obučenih te dobro podržanih nastavnika uz pomoć kojih bi se postigla bolja kvaliteta obrazovanja. Izazov zapošljavanje nastavnika ne leži samo u broju, nego u pružanju kvalitetnih učitelja. Često su učitelji i dalje nedovoljno kvalificirani, slabo plaćeni i imaju vrlo nizak status u društvu.
Zosradio.ba