Zastava 101, u narodu poznatija
kao Stojadin ili Kec, proizvodila se u Kragujevcu od 1971. do 2008.
godine, a nastala je na bazi tada tehnički veoma modernog Fiata 128, sa malo
izmijenjenim zadnjim dijelom i bila je jedan od prvih automobila proizvedenih u
danas preovlađujućoj hečbek varijanti.
Peta vrata su u tadašnje vrijeme bila
raritet, a Zastava 101 je pored dizajnerskog iskoraka kupcima bila privlačna i
zbog povoljne cijene.
Ovaj model je brzo postao najprodavanije Zastavino vozilo u bivšoj Jugoslaviji, a zbog pristupačne cijene postigao je i značajan izvozni uspijeh, prevashodno u zemljama istočne Evrope, ali i širom svijeta, piše Nova.rs.
Facebook stranica „Zastava 101 forum“ objavila je isječak iz AVTO magazina koji je objavljen davne 1972. godine, praktično na samom početku prodaje ovog modela. Kao što možete vidjeti, tadašnja cijena iznosila je 40.040 dinara, odnosno 2.084 dolara.
Kada se uračuna inflacija za prethodnih skoro 50 godina, dolazimo do podatka da bi danas Zastava 101 koštala tačno 11.441 eura, a da li je to puno ili malo procijenite sami.
zosradio.ba/radiosarajevo.ba