Stižu nam hladniji dani, a s njima i veća mogućnost da se
stakla zamagle. U nekim situacijama ovo može biti veoma opasno, pa su tu
savjeti kako ih što brže odmagliti i generalno ublažiti ili spriječiti
magljenje stakala.
Klima-uređaj
Najefikasniji i najbrži način za odmagljivanje stakala je
korištenje klima-uređaja. Ali kako klima-uređaj uopće pomaže u ovom slučaju?
Tako što isušuje zrak, tj. izvlači vlagu iz njega. Još ako se zrak zagrije,
efekt je znatno bolji.
Temperaturu i snagu puhanja podesite na maksimum, usmjerite
zrak ka staklima i uključite klima-uređaj.
Kod mnogih automobila ova procedura je automatizirana i
aktivira se pritiskom na dugme ili okretanjem komande za usmjeravanje zraka na
odgovarajuću poziciju.
Spušten prozor
A šta s automobilima koji nemaju klimu? Kod njih temperaturu
i snagu puhanja treba podesiti na maksimum i usmjeriti zrak prema staklima.
Pomaže i da se spuste prozori za oko 1 cm, pošto se tako ubrzava strujanje
zraka.
Međutim, nema univerzalnog rješenja, barem na duže staze,
pošto u vozilu može postati pretoplo, otvaranje prozora kada pada kiša nije baš
dobra ideja i slično. Stoga eksperimentirajte temperaturom, usmjeravanjem zraka
i drugim stvarima u skladu s vremenskim prilikama i time koja stakla se najviše
magle.
Neko sredstvo
Možete da nađete razna sredstva protiv magljenja, koja se
nanose na razne načine. Tu su razni sprejevi, ali i maramice za brisanje kojima
se na staklo prilikom brisanja nanosi nešto protiv magljenja.
Neka od tih sredstava su više efikasna, neka manje, zavisi i
od toga da li ih pravilno koristite, koliko dugo će njihovo dejstvo da traje i
slično.
Alternativni način
Postoje i brojna „narodna“ rešenja. Za mnoge je upitna
efikasnost, ali ukoliko imate ovaj problem, lako možete da ih testirate.
Prvo treba dobro oprati stakla. Zatim ih premažete limunovim
sokom, medicinskim alkoholom, rastvorom deterdženta za suđe (on na staklu
ostavlja tanak sloj koji sprečava magljenje, ali ga treba dobro utrljati da ne
ostanu fleke).
Tu je i pjena ili pasta za brijanje, ili običan sapun, koje,
također, treba dobro utrljati zbog mogućih fleka.
Čista podloga
Pokazalo se da je prljavo staklo u velikoj mjeri podložnije
magljenju od čistog. Naravno, i kod prljavog stakla pomaže ako se staklo
tretira sredstvima protiv magljenja.
Ali činjenica je da se čista stakla bez ikakvih nanesenih
sredstava u odnosu na prljava u određenoj mjeri teže zamagljuju, a lakše brišu
i odmagljuju.
Filter kabine
Filter kroz koji zrak ulazi u kabinu možete da zovete kako
želite, ali, ako je on veoma prljav, može u velikoj mjeri utjecati na pojavu
kondenzacije na staklima.
Svaki izvor vlage u kabini potpomaže pojavu zamagljenih
stakala. Tokom zime ili kada pada kiša, nije baš lako ispratiti ovaj savjet,
ali pokušajte da izbacite svaki izvor vlage iz automobila.
Primjera radi, snijeg koji unesete na cipelama ili mokri
podovi neće biti nešto što pomaže, naprotiv.
Curenje antifriza
Ukoliko antifriz curi unutar kabine, on isparava i „lijepi“
se za stakla i time ih čini znatno podložnijim magljenju. „Masna“ stakla se
lakše magle nego čista.
Zato potražite tragove curenja rashladne tečnosti, odnosno
antifriza iz grijača kabine (tzv. malog hladnjaka), kao što su vlažne fleke na
tepihu, slatkast miris (naročito kada radi grijanje) i ubrzano zamašćivanje
stakala.
zosradio.ba/avaz.ba