Ministar Hasaničević: “Najveći problem u pravosudnim sistemima, je veliki broj predmeta iz ranijih godina”

/

Ministarstvo za pravosuđe i upravu ZDK, i u ovoj godini je nastavilo radove na rekonstrukciji zgrade Suda u Zenici, ali i brojnim drugim reformama koje za cilj imaju unaprijeđene rada pravosudnih institucija.

Tokom  2022 i 2023 . godine pristiglo je 40 presuda kojima je izrečen rad za opće dobro na slobodi. Sa resornim ministrom Edinom Hasaničevićem smo razgovarali o spomenutim temama kao i drugima a koje se tiču rada ovog Ministarstva.

Ministarstvo za pravosuđe i upravu vrši upravne, stručne i druge poslove utvrđene ustavom, zakonom, i drugim propisom koji se odnose na ostvarivanje nadležnosti Kantona, u oblasti pravosuđa, pravobranilaštva, uprave i lokalne samouprave, poslove upravne inspekcije, nadzor rada notara, kao i druge upravne poslove koji ne spadaju u djelokrug drugog tijela uprave Kantona, obavlja poslove davanja mišljenja o usklađenosti zakona i drugih propisa koje donosi Skupština Kantona, Vlada Kantona sa propisima o organizaciji organa uprave, propisima iz oblasti prekršaja, sa Europskom konvencijom o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda i drugim instrumentima zaštite ljudskih prava, koji imaju pravnu snagu ustavnih odredaba, obavlja i poslove koji se odnose na registraciju udruženja, zaklada, fondacija i drugih evidencija utvrđenih posebnim zakonima za područje Zeničko-dobojskog kantona, Ministarstvo za pravosuđe i upravu vrši upravne i druge stručne poslove koji se odnose na prvostepeni i drugostepeni upravni postupak po zakonima i aktima o provođenju tih zakona iz nadležnosti Ministarstva, priprema zakone i druge propise iz nadležnosti Ministarstva, Ministarstvo obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom.

Ministarstvo u svom sastavu ima tri osnovne organizacione jedinice: sektor za pravosuđe, sektor za upravu i upravni inspektorat.

ZOS Radio: Gospodine Hasaničeviću, Ministar ste Ministarstva za pravosuđe i upravu ZDK, koje su to aktuelnosti koje su obilježile protekli period a koje biste posebno željeli izdvojiti?

Ministar Hasaničević: U nastavku bih izložio dosadašnji rad ministarstva po sektorima:

Sektor za pravosuđe:

U sektoru za pravosuđe u Ministarstvu za pravosuđe i upravu Zeničko-dobojskog kantona u 2023. godini u najznačajnijem dijelu se odnosio na sljedeće aktivnosti:

1.Saradnju sa predsjednicima sudova radi unapređenja organizacije i poslovanja suda, te prikupljanje statističkih podataka o radu sudova,

2.Predlaganje mjera za unapređenje rada pravosudnih institucija kroz  rad na projektima izgradnje, dogradnje i adaptacije pravosudne infrastrukture u Zeničko-dobojskom kantonu.

3.Saradnju sa Ministarstvom pravde BIH, VSTV i međunarodnim organizacijama na aktivnostima za reformu pravosuđa i unapređenje pravosudne infrastrukture  Ministarstvo je u 2023. godini nastavilo rad na projektima dogradnje, rekonstrukcije i adaptacije zgrade Općinskog suda u Zenici. Ovi projekti su finansirani od strane EU u okviru programa IPA II uz podršku Švedske Vlade i VSTV-a. Ministarstvo je finansiralo i pribavilo sve potrebne dozvole.

  • Učestvovanje u izradi i planiranju budžeta Ministarstva, praćenje i vršenje kontrole nad realiziranjem i izvršavanjem Budžeta,  javnih nabavki i drugi ekonomski poslovi vezano za Sektor
  • Izrađen prijedlog Budžeta za Ministarstvo i budžetske korisnike iz nadležnosti Ministarstva za 2023. i 2024. godinu.
  • Izrađen Dokument okvirnog budžeta, Trogodišnji program rada  također za Ministarstvo i budžetske korisnike iz nadležnosti Ministarstva za period 2023-2025.
  • Usvajanje budžeta ZDK za 2023 godine, za Ministarstvo pravosuđa i upravu predviđen je iznos od 1.665.109,00 KM, dok za pravosudne institucije predviđen je iznos od 29.420.161,00 KM i to za:
  1. Kantonalni sud iznos od 3.730.966,00 KM,
  2. Kantonalno tužilaštvo iznos od 5.799.706,00 KM,
  3. Kantonalno pravobranilaštvo iznos od 385.206,00 KM,
  4. Općinski sud u Zenici iznos od 7.904.554,00 KM,
  5. Općinski sud u Tešnju iznos od 1.621.215,00 KM,
  6. Općinski sud u Zavidovićima iznos od 2.253.657,00 KM,
  7. Općinski sud u Kaknju iznos od 1.456.475,00 KM,
  8. Općinski sud u Visokom iznos od 3.191.108,00 KM,
  9. Općinski sud u Žepču iznos od 999.842,00 KM,
  10. Kantonalni zavod za pružanje pravne pomoći iznos od 412.353,00 KM.

1.Aktivnosti koje se odnose na izvršenje krivične sankcije Rad za opće dobro na slobodi

Ministarstvo je dužno, od dana pravosnažnosti presude, u roku od godinu dana da je i izvrši. Ministarstvo ima potpisan ugovor sa 20-ak firmi u kojima ti zatvorenici rade. Uglavnom su to, javna komunalna preduzeća, ali ima i privatnih firmi i  udruženja građana. Zatvorska kazna radom za opće dobro može zamijeniti samo u slučaju presuda do godinu dana. Za mnoge je to  ujedno i prvo radno okruženje, jer ih je većina bila nezaposlena u vrijeme izricanja sankcije. Tako imaju mogućnost da steknu radnu naviku te se u budućnosti i zaposle.

Tokom  2022 i 2023 . godine pristiglo je 40 presuda kojima je izrečen RZOD.

U izvještajnom periodu uspješno je  izvršeno 18 presuda, 12 presuda nije izvršeno zbog izbjegavanja osuđenih da prime poziv za izvršavanje, a preostale  presude su u procesu imenovanja povjerenika i raspoređivanja na rad dok će izvršenje biti realizovano do isteka zakonskog roka za njihovo izvršavanje.

Povjerenici su u 99 posto slučajeva dali pozitivno mišljenje za njihov rad. U slučaju da ne izvrše obavezu radom za opće dobro, ponovo idu na sud pa se ta kazna, srazmjerno neodrađenom periodu, zamjenjuje kaznom zatvora.

Ovakav način izvršenja kazne donosi i velike uštede budžetu Federacije BiH, jer se računa kako samo jedan dan boravka osuđenog u zatvoru državu košta više od 100 KM. Tako je za presude u ZDK-u za period od aprila  2022  do septembra 2023. godini ostvarena ušteda od cca 100.000 KM.

2.Apelacije pred Ustavnim sudom BiH i aplikacije pred ESLJP

U okviru svojih redovnih djelatnosti Ministarstvo za pravosuđe i upravu zaprima odluke Ustavnog suda BiH po apelacijama građana po osnovu kojih poduzima aktivnosti za zaštitu ljudskih prava (najčešće isplata nematerijalne štete zbog povrede prava na suđenje u razumnom roku).

Ministarstvo je pisanim putem tražio izjašnjenje sudova u kojima je izvršena povreda prava na dužinu trajanja postupka te su pisana izjašnjenja biti proslijeđena Uredu disciplinskog tužioca VSTVa.

S obzirom da je Vlada ZDK (2020 godine) usvojila akcioni plan aktivnosti potrebnih za izvršenje generalnih mjera naloženih presudom Evropskog suda za ljudska prava u predmetu Kunić i drugi protiv Bosne  Hercegovine, ap. br. 68955/12 i 15 kojim se apelantima daje mogućnost da imaju uvid u to kada će im biti isplaćena navedena potraživanja, što u skladu sa preporukama ESLJP osigurava zaštitu prava na suđenje u razumnom roku, Ministarstvo je u svih 18 predmeta Ustavnom sudu BiH dostavilo izjašnjenje da će potraživanja po osnovu izvršnih presuda na teret budžeta ZDK biti isplaćena u skladu sa navedenim akcionim planom.

Navedeni akcioni plan je prihvaćen od strane ESLJP što je obrazloženo u odluci ESLJP u predmetu Muhović i 12 drugih protiv BiH AP Broj 40841/13 od 08.10.2020. godine

S obzirom na navedeno Ustavni sud je dana 04.12.2020. godine Ministarstvu dostavio odluku broj: kojem je odbio apelacije u svih 18 naprijed navedenih predmeta s obzirom da je usvajanjem akcionog plana Vlada ZDK u skladu sa preporukama ESLJP osigurala mehanizam za zaštitu prava na suđenje u razumnom roku.

  1. Studijsko analitičke aktivnosti iz djelokruga sektora

Zaprimljeni su i analizirani  izvještaji o radu Kantonalnog suda Zenica, Kantonalnog tužilaštva ZDK, Kantonalnog zavoda za pravnu pomoć i Kantonalnog pravobranilaštva Zenica. Navedeni izvještaji su pripremljeni za sjednicu Vlade ZDK na kojoj su Zaključkom primljeni na znanje i upućeni u skupštinsku proceduru gdje su također primljeni na znanje.

Sektor za upravu:

Kada su u pitanju udruženja: od 01.01.2023. do 06.09.2023. godine u ZDK upisano je 31 novo udruženje građana, upis promjena je izvršilo 138 udruženja dok je 46 udruženja prestalo sa radom.

Kada je riječ o notarima, treba istači da u određenim Općinama nema dovoljan broj notara. Za pojedine Općine čeka se još saglasnost Federalnog ministarstva pravde kako bi se konačno imenovali notari dok za neke Općine nije bilo zainteresovanih kandidata. Pa tako iznosimo trenutno stanje popunjenosti notara po Općinama a na osnovu Uredbe o broju notara za područje Zeničko-dobojskog kantona i njihovom službenom sjedištu:

  1. Grad Zenica ima 7 notara od 7,
  2. Općine Tešanj, Usora i Doboj Jug imaju 3 notara od 3,
  3. Općina Maglaj ima jednog notara od predviđenih 2,
  4. Općina Zavidovići ima jednog notara od predviđenih 2,
  5. Općina Žepče ima dva notara od 2,
  6. Općina Olovo nema ni jednog notara od predviđenog 1,
  7. Općina Vareš nema ni jednog notara od predviđenog 1,
  8. Općina Breza nema ni jednog notara od predviđenog 1,
  9. Općina Visoko ima dva notara od 2,
  10. Općina Kakanj ima jednog notara od predviđenih 3.

Bitno je još napomenuti da je sektor za upravu zaprimilo 60 (šezdeset) predmeta, a u vezi sa kojima je dato 53 (pedeset tri) zatraženih mišljenja. Kada je u pitanju vođenje upravnog postupka i izrada rješenja o odobravanju polaganja stručnog ispita namještenika, zaprimljen je 21 zahtjev u vezi sa kojima je izrađeno 14 rješenja.

Upravni inspektorat

U periodu od 1.1.2023. godine do 6.9.2023. godine  upravni inspektor je vršio upravne nadzore, inicirane od strane podnosioca zahtjeva, predstavki i molbi, nad radom kantonalnih, gradskih i općinskih organa uprave postupajući u skladu sa članom 144. Zakona o organizaciji organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH”, broj: 35/05) (u daljnjem tekstu: Zakon) i to u odnosu na pitanja iz odredbe člana 139. Zakona a u vezi kojih se inspekcijskim nadzorom utvrđuju činjenice a koja pitanja su regulisana federalnim i kantonalnim propisima i u zavisnosti o kojem organu se radi. U vršenju inspekcijskog nadzora kantonalna upravna inspekcija postupa u skladu sa odredbama člana od 117. do 143. Zakona.

Tokom navedenog perioda, upravni inspektor je zaprimao pismena obraćanja, kao i veliki broj usmenih obraćanja građana, nastavio rad u predmetima koji su započeti krajem 2022. godine. Po svim obraćanjima i pismenim i usmenim je postupljeno. Predmete u kojima nije nadležan upravni inspektor, a zaprimljeni su u ovom Ministarstvu, dostavljani su organu nadležnom za postupanje, i u tim predmetima su podnosioci pismeno obaviješteni. U vezi određenih inicijativa nadzor je trajao više dana a u vezi nekih je obavljan posredno više puta. Također je u navedenom periodu odgovarao na poslanička pitanja, te razne upite.

Pored navedenog, također je obavljao i druge poslove unutar Ministarstva po nalogu te pružao pravnu pomoć i davao mišljenja.

Upravne oblasti kao i druge oblasti iz nadležnosti upravne inspekcije na koje su se inicijative/predstavke za pokretanje inspekcijskog nadzora u izvještajnom periodu odnosile su:

  • šutnja uprave u prvostepenom postupku,
  • šutnja uprave u drugostepenom postupku,
  • šutnja uprave ili primjena pravila upravnog postupka u radu drugih inspekcija, najčešće urbanističko-građevinskih inspektora,
  • povreda pravila upravnog postupka,
  • neblagovremeno postupanje,
  • primjene propisa o radnim odnosima u vezi državnih službenika i namještenika.

Također je bitno naglasiti da je zadatak upravne inspekcije da kroz inspekcijski nadzor, najčešće preventivnim i korektivnim pristupom i eventualnim izricanjem mjera u zavisnosti od utvrđenog činjeničnog stanja osigura otklanjanje nepravilnosti i nezakonitosti u cilju ostvarivanja zakonitog i pravilnog funkcionisanja organa uprave a posebno u pogledu odnosa organa uprave prema građanima obzirom da su organi uprave koji su nadležni za rješavanje zahtjeva građana u prvostepenom i drugostepenom upravnom postupku, a koji se odnose na ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa, ili izvršavanje zakonom predviđenih obaveza,  dužni te zahtjeve rješavati u skladu sa zakonom i drugim propisima i u rokovima propisanim zakonom i pri rješavanju tih zahtjeva u kontaktima sa građanima postupati na način da se u svakoj situaciji poštuje dostojanstvo ljudske ličnosti i njihov moralni integritet te su u ostvarivanju prava građana organi uprave dužni osigurati uvjete da građani mogu na efikasan, brz i jednostavan način ostvarivati svoja prava i izvršavati obaveze kod tih organa i u tom cilju organi uprave su dužni građanima pružati potrebnu pravnu pomoć i davati odgovarajuća objašnjenja i upute za ostvarivanje njihovih prava i obaveza, kao i da osigura primjenu propisa iz radnih odnosa kada su u pitanju državni službenici i namještenici.

Trenutno ZDK ima jednu Upravnu inspektoricu te je u toku okončanje Konkursne procedure za imenovanje još jednog upravnog inspektora. Cilj ministarstva je jačanje upravnog inspektorata a kako bi građani mogli ostvariti i zaštiti svoja prava pred državnim organima.

ZOS Radio: Kada je riječ o ulaganjima svjedoci smo da se u prethodnom periodu puno ulagalo u infrastrukturu i adaptaciju prostora pravosudnih institucija. Da li će se taj trend nastaviti i u budućnosti?

Ministar Hasaničević: Zeničko-dobojski kanton kontinuirano već godinama unazad u saradnji sa pravosudnim institucijama na području Zeničko-dobojskog kantona ulaže u poboljšanje njihove infrastrukture i adaptaciju prostora. U ovoj godini najznačajniji infrastrukturnim objekat koji se uskoro privodi kraju je rekonstrukcija i izgradnja zgrade Općinskog suda u Zenici a sve aktivnosti u prethodnom periodu, a posebno osiguranje finansijskih sredstava za tu namjenu, koje je Ministarstvo imalo, uspješno se provode. U Budžetu za 2023 godinu u svrhu osiguranja finansijskih sredstava za vanjsko uređenje, komunalne priključke  i opremanje zgrade suda odobrena su sredstva u iznosu od 165.000 KM. Sredstva za projekat aneks zgrade Općinskog suda u Zenici finansirala je EU u iznosu od 2.000.000,00 eura dok je ministarstvo do decembra 2022 godine uložilo cca 500.000,00 KM.

Jedan od trenutnih projekata koji je u toku je pribavljanje potrebnih dozvola za ugradnju vertikalnog lifta u zgradi Općinskog suda u Kaknju za osobe sa poteškoćama te je budžetskim sredstvima Zeničko-dobojskog kantona odobrena sredstva u iznosu od 50.000,00 KM za tu namjenu.

Usvajanje budžeta ZDK za 2023 godine, za Ministarstvo pravosuđa i upravu predviđen je iznos od 1.665.109,00 KM, dok za pravosudne institucije predviđen je iznos od 29.420.161,00 KM i to za:

  1. Kantonalni sud iznos od 3.730.966,00 KM,
  2. Kantonalno tužilaštvo iznos od 5.799.706,00 KM,
  3. Kantonalno pravobranilaštvo iznos od 385.206,00 KM,
  4. Općinski sud u Zenici iznos od 7.904.554,00 KM,
  5. Općinski sud u Tešnju iznos od 1.621.215,00 KM,
  6. Općinski sud u Zavidovićima iznos od 2.253.657,00 KM,
  7. Općinski sud u Kaknju iznos od 1.456.475,00 KM,
  8. Općinski sud u Visokom iznos od 3.191.108,00 KM,
  9. Općinski sud u Žepču iznos od 999.842,00 KM,
  10. Kantonalni zavod za pružanje pravne pomoći iznos od 412.353,00 KM.

ZOS Radio: Pažnju javnosti uvijek privlače slučajevi koji se tiču privrednog kriminala. Koliko su takvi slučajevi prisutni u pravosuđu ZDK?

Ministar Hasaničević: Ovo ministarstvo analizira rad pravosudnih institucija u ZDK a na osnovu godišnjih izvještaja koje dostavljaju ministarstvu. Podaci Kantonalnog tužilaštva za 2022 godinu pokazuju da su:

Optužnice su podignute protiv 27 lica zbog krivičnog djela Zloupotreba položaj ili ovlaštenja, od kojih je 5 lica optuženo za korupciju visokog nivoa, protiv 6 lica zbog krivičnog djela Pronevjera u službi, protiv 6 lica zbog krivičnog djela Nesavjestan rad u službi od kojih je 4 lica optuženo za korupciju visokog nivoa, protiv 11 lica zbog krivičnog djela Udruživanje radi činjenja krivičnih djela, protiv 4 lica zbog krivično djela Prijevara u privrednom poslovanju, protiv 5 lica zbog krivičnog djela Obmana pri dobijanju kredita ili drugih pogodnosti, protiv 4 lica zbog krivičnog djela Krivotvorenje službene isprave, i dr.

Od ukupnog broja podignutih optužnica protiv 87 lica (2021.–144), uračunavajući tu i optužnice protiv 16 lica o kojima sud nije donio odluku o potvrđivanju do 01.01.2022. godine, potvrđeno je njih 74 u toku 2022. godine, nije bilo optužnica čiji je potvrđivanje sud odbio, jedna optužnica je riješena na drugi način, dok za 12 lica nisu donesene odluke suda o potvrđivanju optužnica do kraja izvještajnog perioda.

Analizom optuženja u 2022. godini, za krivična djela iz oblasti korupcije, organizovanog i privrednog kriminala, u pogledu posebnog svojstva optuženih lica (službene ili odgovorne osobe), utvrđeno je da su 4 lica optužena u svojstvu direktora javnih poduzeća i javnih ustanova, 3 lica u svojstvu članova nadzornih i upravnih odbora javnih poduzeća i ustanova, 5 lica u svojstvu članova nadzornih i upravnih odbora udruženja građana, 2 lica u svojstvu ljekara, 4 lica u svojstvu članova komisije pri kantonalnom ministarstvu, 2 lica u svojstvu direktora i predsjednika udruženja građana 3 lica u svojstvu zaposlenika javnih poduzeća i javnih ustanova, 3 lica u svojstvu državnog službenika u općini, 1 lice u svojstvu policijskog komesara, 1 lice u svojstvu rektora univerziteta, 2 lica u svojstvu općinskog/gradskog pravobranitelja, 2 lica u svojstvu načelnika općine, 2 lica u svojstvu zaposlenika suda i dr.

U toku 2022. godine Tužiteljstvo je, prema kriterijima VSTV-a za kategorizaciju predmeta korupcije i organizovanog kriminala visokog nivoa, imalo u radu 10 predmeta navedene kategorije, od kojih je riješeno 6 predmeta. Sudovi su tokom 2022. godine donijeli nepravosnažne osuđujuće presude protiv 80 lica (2021. god. – 77 lica), kojim su izrečene zatvorske kazne protiv 34 lica, uvjetne osude protiv 46 lica, nije bilo izrečenih novčanih kazni, dok su za 19 lica donesene oslobađajuće presude, a za 1 lice odbijajuća presuda, pa se može konstatirati da su osuđujuće presude zastupljene u procentu od 80%, od ukupno donesenih presuda za ova krivična djela.

Prema omjeru podignutih optužnica i pravosnažnih osuđujućih presuda, kvalitet optužnica u predmetima privrednog kriminala iznosi 97,04% (2021. – 99,17%), a u predmetima korupcije 100% (2021. – 95,45%), dok kvalitet istrage u predmetima privrednog kriminala iznosi 97,10% (2021. – 95,45%), a u predmetima korupcije 95,65% (2021. – 97,22%).

ZOS Radio: Često se govori i o pritiscima na sudije kao i na tužioce, koliko je to česta pojava u pravosudnim institucijama?

Ministar Hasaničević: O pritiscima na sudije i na tužioce upoznati su predsjednici sudova i Kantonalnog  tužilaštva a o navedenom ovo Ministarstvo nema informacija.

ZOS Radio: Koji su to najveći problemi sa kojima se pravosudni sistem suočava?

Ministar Hasaničević: Jedan od najvećih problema u svim pravosudnim sistemima, naročito u sudovima, jeste velik broj predmeta iz ranijih godina. Nadalje, tu je problem, u zavisnosti od institucije do institucije, jeste nedovoljan broj sudija, tužilaca, stručnih saradnika i drugih zaposlenika. Osim toga, treba naglasiti da ponekad i sama zakonska rješenja usporavaju rad pravosudnog sistema te se nadam da će se i taj problem riješiti kroz izmjene i dopune zakona ili usvajanju novih zakona a koji će biti u skladu sa evropskom pravnom stečevinom.

Predstavnici ovog ministarstva sudjeluju u radnoj grupa za unaprjeđenje poslovnih procesa u sudovima:

Uzimajući u obzir stratešku ulogu ministarstava pravde u osiguranju efikasnog funkcioniranja pravosudnog sustava, VSTV BiH je prepoznao potrebu ostvarivanja međuinstitucionalne suradnje i to kroz djelovanje Rade grupe za unapređenje poslovnih procesa u sudovima.

Zadaci Radne grupe su da, kroz zajednički rad ministarstava pravde, ciljne sudove i uz savjetodavnu podršku eksperata iz Švedske, kreira uvjete za unaprjeđenje unutrašnje organizacije rada sudova, kao i izvršnog postupka kao najneefikasnijeg dijela pravosuđa.

Radne grupa za unapređenje poslovnih procesa, kroz Poslovnik o radu definirala je zadatke koji su joj stavljeni u mandat, a koji se odnose na:

identifikacija neophodnih izmjena i dopuna relevantnih zakonskih i podzakonskih rješenja, i to u vidu:

  • promjene opisa poslova za određene kategorije osoblja (sudski asistenti/daktilografi, pripravnici i sudski izvršitelji)
  • uvođenje nove kategorije stručnog osoblja u sudovima, (stručni suradnik za pružanje pomoći sucima) kategorija koja je uvedena po uzoru na švedski pravosudni sustav, a koja će uz inoviranu ulogu daktilografa/sudskih asistenata i pripravnika činiti tzv trijažni sustav, koji će omogućiti potpunu pripremu predmeta sucu za suđenje. Na ovaj način će se znatno ubrzati sudski postupak što će direktno uticati i na kantonalne proračune, budući da će doći do smanjenja dosuđenih naknada za kršenje prava na suđenje u razumnom roku.
  • razmatrano je pitanje potrebe osiguranja određene naknade za pripravnike, uzimajući u obzir da je pripravništvo u sudovima, kao najbitniji izvor budućeg pravosudnog kadra, u nestajanju.
  • stvaranja adekvatnog okvira za uspostavljanje sustava adekvatne, kontinuirane i održive obuke nesudskog osoblja (sudskih asistenata i sudskih izvršitelja).Kreirani su kurikulumi koji će biti osnova za provođenje obuka ovih kategorija osoblja koji su pod jurisdikcijom ministarstava pravde. Unaprjeđenje vještina i znanja nesudskog osoblja omogućava  kvalitetniji angažman, koji uz primjenu metoda delegacije administrativnih zadataka sa suca na nesudsko osoblje doprinosi povećanju efikasnosti rada sudova.

Ministarstva pravosuđa i uprave Zeničko-dobojskog kantona podržalo je sve aktivnosti i prijedloge Radne grupe koje doprinose unaprjeđenju efikasnosti i kvaliteta rada sudova. Rad radne grupe pokazao je važnost i značaj međuinstitcionalne saradnje koja je doprinijela stvaranju modernog pravosuđa usklađenog sa evropskim standardima. Po prvi puta od reforme pravosuđa imamo drugačiju organizaciju rada koja uz razvijene informacijske tehnologije znatno poboljšava rad sudova, o čemu svjedoče i statistički podaci sudova.

Na sastancima s predstavnicima VSTV-a BiH, Švedske agencije za izvršenja i predstavnicima pilot sudova na kojim su rukovoditelji sudova predstavili  i Strukturalni plan, odnosno dokument u kojem su navedene stvarne potrebe izvršnih odjela sudova, kao i detaljnije obrazloženje za finansiranje istih, te predviđanje i opisivanje rizika ukoliko finansijska podrška izostane. Ovakav način obrazlaganja stvarnih potreba ministarstvo je našlo za korisno i izrazilo je spremnost za podržavanje financiranja potreba koje su neophodne za efikasnije provođenje izvršnih postupaka u sudovima.

Kroz ovo sve navedeno ne smijemo zanemariti konstantno komuniciranje sa građanima kao i pravovremeno i profesionalno razmatranje svake pojedinačne pritužbe na rad nosilaca pravosudnih funkcija.

Na kraju, da bi se zaista vratilo povjerenje građana u pravosudne institucije treba raditi na većoj transparentnosti sudova i tužilaštava, kapacitiranju pravosudnih institucija kao i stalna edukacija zaposlenih u pravosudnim institucijama a sve u cilju kvalitetnog i brzog rješavanja predmeta.

Bitno je još naglasiti da je 2014 godine usvojen set antikoruptivnih zakona (Zakon o suzbijanju korupcije i organiziranog kriminala, Zakon o oduzimanju nelegalno stečene imovine, odgovarajuće izmjene ili dopune Zakona o krivičnom postupku i Zakona o sudovima te novi federalni zakon o prekršajima), čiji je cilj bio efikasna borba protiv korupcije. Međutim, prethodna vlast nije implementirala potrebne zakone koje bi, između ostaloga, predviđale uspostavu “Federalnog USKOK-a koji bi se borio protiv korupcije u FBiH. Implementaciju seta antikoruptivnih zakona omogućilo bi se efikasna borba protiv korupcije u FBiH.

ZOS Radio: Kakva je kadrovska popunjenost Ministarstva i koliko se zapravo ulaže u daljnju edukaciju zaposlenika?

Ministar Hasaničević: Za obavljanje poslova i zadataka iz nadležnosti ovog Ministarstva obrazovane su tri organizacione jedinice i to sektor za pravosuđe, sektor za upravu i upravni inspektorat. Trenutno je u ministarstvu zaposleno 11 osoba i jedno lice na stručnom osposobljavanju. U toku je okončanje konkursnih procedura za četiri zaposlenika i to za sekretara ministarstva, stručnog saradnika za pravosuđe i izvršenje krivičnih sankcija, stručni savjetnik za lokalnu samoupravu i upravni inspektor. Poseban fokus ministarstva u narednom periodu bit će na jačanju upravnog inspektorata u cilju efikasnije zaštite prava građana. Vrši se konstantna edukacija zaposlenih sa naglaskom na provođenju aktivnosti reformi na evropskom putu BiH prema članstvu u EU.

ZOS Radio: Koja je Vaša poruka građanima?

Ministar Hasaničević: Pozicija Ministra za pravosuđe i upravu podrazumijeva posebnu odgovornost u pravcu unapređenja zakonskog okvira kao i povećanu transparentnost u radu svih organa uprave i institucija u Zeničko-dobojskom kantonu u cilju efikasnijeg funkcionisanja cjelokupnog sistema u službi građana. Pozivam sve stanovnike Zeničko-dobojskog kantona da podrže reformski put BiH prema članstvu u EU i da svako u svom ličnom okruženju doprinese uspostavi uređenijeg i boljeg društva.

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818

Povezani postovi

Direktorica “Medice” oslobođena optužbe za zloupotrebu položaja, članice NO za nesavjestan rad u službi

Kantonalni sud u Zenici izrekao je prvostepenu, nepravosnažnu presudu...

ZDK refundira 50 posto troškova: Neinvazivno prenatalno testiranje sigurno i za majku i bebu

Neinvazivno prenatalno testiranje je postupak kojim je moguće otkriti...

ZDK: Izdat 501 prekršajni nalog, 70 vozača vozilo pod utjecajem alkohola

Nakon izvršenih analiza i procjena koje su vršene na...

Islamski centar svečano otvoren u Zenici

Islamski centar svečano otvoren u Zenici, gradonačelnik Kasumović poručio:...