Jedina žena pilot u Oružanim snagama BiH: Hrabro pratite snove i nikada ne prestajte učiti

/

Sa nepunih 21 godinu, spakirala je stvari i iz malog Kneževa, zaputila se u Grčku. Hrabro i dostojanstveno, Vojno-avionska akademija je čekala Draženku iz Bosne i Hercegovine, da elegantno, ženski dođe i bude najbolji polaznik među stranim državljanima. Danas je jedina žena pilot u Oružanim snagama Bosne i Hercegovine.

  • Izabrala sam studije na Vojno-avionskoj akademiji, prvenstveno zbog strastvenog interesa za zrakoplovstvo. U početku sam razmišljala o karijeri u policiji, ali se neočekivano otvorila prilika za vojnu službu što me je kasnije dovelo do mogućnosti studiranja u Grčkoj-kaže Draženka.

Pored same Akademije, koja zahtijeva predan rad i posvećenost, Draženka je bila u jos većem problemu. Grčki jezik joj je bio stran i u startu je bila korak iza svih kolega kojima je to maternji jezik. Ali kada se udruže snaga i želja za uspjehom, nemoguće ne postoji.

  • Najizazovnija prepreka, tokom školovanja, bio je upravo jezik sa kojim sam se tada prvi put susrela i koji je bio izuzetno težak. Nakon jezičke barijere, dodatne poteškoće su bile te što tamo nisam imala nikoga od porodice. Ipak, upoznala sam dosta divnih ljudi, sa kojima sam i danas u kontaktu i vjerujem da ćemo ostati doživotni prijatelji-kaže ona.

Kada prođe teorijski dio, kada se nauči i znanje dovede do savršenstva, treba biti spreman na ono za što se godinama školovala. Pilotiranje. Koliko god se naučila sva pravila, procedure kako se što radi, nije svejedno sjesti u kabinu i krenuti.

  • Kada sam imala prvi “solo let” (samostalno letenje bez instruktora), prije samog ulaska u avion je postojala mala trema, ali kada sam izašla na pistu za polijetanje i u momentu polijetanja, sva trema je nestala. Jednostavno moraš biti fokusiran na trenutak i da uradiš sve ispravno, onako kako si naučio sa instruktorom-napominje.

Danas, na avionu “Diamond Katana” ima 48 sati naleta, a na helikopteru čija je obuka još uvijek u toku ima 11 sati naleta i tu još uvijek leti sa instruktorom.

Samostalni let joj je sve bliži, potrebno je da ispuni normu broja sati letenja s instruktorom.

Draženka ruši tabue kada su odnosi prema ženama u pitanju. Koliko god da je u svijetu sasvim prihvatljivo da vidimo ženu u nekim poslovima koji su godinama važili za muške aktivnosti, kod nas je to još uvijek pomalo neobično i strano. Ali zahvaljujući ovakvim ženama, taj stav se polako mijenja. Oči nam se navikavaju na žene u nekim neobičnim poslovima i šalju mozgu poruku da je to društveno prihvatljivo. To je najbolji način koji može poboljšati položaj žena u društvu.

Na Akademiji su svi izjednačeni, kaže Draženka, znanje je iznad svega, pa se i na njemu bazira odnos između kolega.

  • Tokom školovanja, kolege su podržavale buduće žene pilote, jer se naglašavala profesionalnost iznad spola. Sljedeće je bilo i to što je kod njih u većem broju zastupljeno žena pilota, dok kod nas, u širem društvu, mogu postojati varijacije u stavovima, ali uopćeno se trend mijenja, te se sve više cijeni jednakost u svim profesijama, uključujući i pilote.

Ova mlada žena nije samo vojno lice ili pilot. Njeni interesi prevazilaze njen posao, uživa u adrenalinskim, ali i u opuštajućim aktivnostima i vuk joj je zaštitni znak.

  • Rekreativno se bavim slikanjem, treniram karate i užvam u air-softu ili vožnji motora. To su moje aktivnosti koje obogaćuju moje slobodno vrijeme i pružaju raznolikost izazova- kaže Draženka i nastavlja:
  • Zašto vuk? Vuk je moj zaštitni znak zbog simbolike hrabrosti, vjernosti i snalažljivosti koje ova životinja predstavlja. Njegova priroda odražava vlastite vrijednosti i karakteristike koje cijenim i kojima težim u životu.

Ovakvi ljudi trebaju biti primjer svim generacijama. Ljudi koji su na pragu mladosti otišli u svijet, uzeli sve dobro što im se pružilo, stekli znanja i vratili se kući. Draženkin savjet za sve bi se mogao ponavljati svaki dan i biti zvijezda vodilja svima koji se pitaju da li će se snaći.

  • Moj savjet za mlađe generacije, posebno za žene, jeste da vjeruju u svoje sposobnosti, hrabro prate svoje snove i da se usude na izazove i nikada ne prestanu učiti. Izgradite svoje znanje i budite inspiracija drugima, jer svaka jedinstvena priča doprinosi napretku društva, a prvenstveno osobnom napretku-kaže.

U pilotiranju, kao i u životu, važno je težiti stručnom usavršavanju, održavati dobre odnose i biti spreman na brzo reagiranje u svim situacijama. Bitno je ostati na pravom putu, profesionalnom i privatnom i uspjeh sigurno neće izostati, piše Hercegovina Info.

spot_img

Povezani postovi

U trećem kvartalu prodato 985 novih stanova, cijene rastu

Prosječna cijena prodatih novih stanova u Bosni i Hercegovini...

Ima li zgrada koju UIO kupuje u Banjaluci čiste papire? Mimo plana nadograđeno 15.000 kvadrata

Vijeće ministara BiH odobrilo je nedostajuća sredstva za kupovinu zgrade za...

Nesvakidašnji slučaj u BiH: Raspisao konkurs za direktora pa se samo on prijavio

Konkurs za izbor direktora Kancelarije za borbu protiv korupcije...

Primanja u FBiH minimalno 1.200 KM? – Beširović: “Bojim se ove najave nisu ono što smo htjeli”

Realni sektor omogućava da sve u državi funkcioniše i...