Uprkos globalnim ekonomskim izazovima, prodaja ekskluzivnih, ultra skupih personaliziranih automobila, poput Lamborghinija, Ferrarija i Rolls-Roycea, bilježi rast.
Stephan Winkelmann, predsjednik i glavni izvršni direktor Lamborghinija, ponosno je objavio na LinkedIn-u da su ostvarili historijski uspjeh – prodajući više od 10.000 vozila prošle godine, prvi put u historiji. Ferrari je također zabilježio rast prihoda od 17% u istom periodu.
Ovi proizvođači luksuznih automobila bilježe enormne prihode, dijelom zahvaljujući programima personalizacije vozila. Ferrari je u 2023. godini ostvario prihod od 6,46 milijardi dolara, a program personalizacije je doprinio povećanju dobiti za više od 460 miliona eura.
Investitori smatraju da su personalizacije ključne za rast zarade. Sve više bogatih pojedinaca traži ekskluzivne automobile prilagođene njihovim ukusima. Iako se prodaja ovih luksuznih automobila ne može mjeriti s masovnom proizvodnjom, proizvođači ciljaju na očuvanje ekskluzivnosti.
Tržište personaliziranih automobila privlači najbogatije slojeve društva, što je otporno na globalne ekonomske promjene. Procjenjuje se da će broj ultrabogatih pojedinaca do 2028. godine dostići 528.000, što predstavlja trilionski segment tržišta.
Bosna i Hercegovina nije izuzeta iz ovog trenda. Uprkos specifičnostima tržišta, rastuća potražnja za luksuznim automobilima sugerira da su kupci spremni investirati u jedinstvene automobile koji odražavaju njihov stil i životni standard, piše Crna hronika.