Od svog nastanka, veliki klasici uvijek utjelovljavaju ravnotežu između temeljnog trenda i hrabre pristranosti.
“Osim kvaliteta sirovina i tačnosti kompozicije, mitski parfem ima svoj karakter, ističe se bez pretjeranog odskakanja od većine”, objašnjava istoričarka Elizabet de Fejdu za francuski Vog.
Poput kakvog kultnog modnog komada ili nezaboravnog filma, određeni mirisi zadržavaju se godinama lako pretvorenih u decenije i na kraju postaju legendarni, pri tome zadržavajući svoju auru u društvu koje se stalno mijenja.
Ono što parfem čini kultnim i prepoznatljivim prije svega je njegova dugotrajnosti, nepobjediva uprkos evoluciji ukusa potrošača. Kako bi to postigle, velike parfemske kuće takmiče se u tehnikama.
Modifikovanje formule početnog parfema kako bi ga modernizovali. Na primjer, Givenchy L’Interdit, Miss Dior.
Igranje na dobitne mirisne karte. Sylvain Eyraud, direktor marketinga i komunikacija Takasago objašnjava: “S jedne strane, želja za regresivnim užicima navodi brendove da kreiraju slađe varijacije, s notama veltola/maltola ili vanile (La Vie est Belle Intensément, Lancôme). S druge strane, želja za svježinom izražena je kroz snažnije cvjetne verzije (Angel Nova, Mugler)”.
Neprestano obnavljanje imidža klasike, i to preko muza koje ih nose s novom snagom i porukom. Kao primjeri tu su Marion Kotijar, utjelovljenje francuskog šika za Chanel br.5, ili pak Julija Roberts i njen legendarni osmijeh za La Vie est Belle.
Chanel N°5
Nastao kao ‘vještački parfem’ koji je od Ernesta Beauxa naručila Gabrijela Šanel, umorna od cvjetnih parfema tog vremena, sastoji se od 80 mirisa uključujući ekstremnu koncentraciju aldehida. Godine 1921. godine inaugurisao je eru moderne parfimerije, a danas ovaj parfem zadržava svoj kultni status, a modna kuća nastoji da osigura održivost svojih sirovina na poljima u Grasseu.
Guerlain Shalimar
Predstavljen 1925. godine, Shalimar od samog početka zavodi svojim izrazito egzotičnim tragom vanile i kristalizuje se u mirisu pjenušavosti burnih dvadesetih. Iako su određene sirovine koje su sada zabranjene uklonjene iz početne formule, kuća nastoji da očuva bit Shalimara zahvaljujući gotovo neprimjetnim alternativnim notama.
Miss Dior
Svojevrstan produžetak Diorove siluete žene-cvijeća, zamišljen kao završni detalj couture haljine, Miss Dior, zeleni i sofisticirani miris, od svog stvaranja 1947. bio je zamišljen kao mirisna inkarnacija New Looka.
Današnja, modernizovana verzija ovog parfema lišena je zemljanih i tamnih nota, i obogaćena buketom ruža, irisa, božura i đurđevka.
Nova Miss Dior formula djeluje poput buketa svježeg cvijeća, s baršunastim mirisom u tragovima.
Givenchy, L’Interdit
Ovim parfemom Iber de Živanši izjavio je ljubav svojoj muzi 1957. godine, L’Interdit, opojni puderasti buket, ostao je povlastica za Odri Hepburn sve dok nije stavljen na tržište dvije godine kasnije.
U novoj verziji parfema, lansiranoj 2018. godine, metalni efekat aldehida i puderasta zrna tonke su nestali. Zamijenjeni su blistavim bijelim cvijećem i zadimljenim duom vetiver i pačulija.
Opium, Yves Saint Laurent
Od svog lansiranja 1977. godine, istočnjačka mješavina Opiuma postigla je nevjerovatan uspjeh. Cenzurisan u nekoliko zemalja zbog svog evokativnog naziva, ovaj ‘parfem skandala’ je inaugurirao eru marketinga, množeći predviđanja prodaje za 15. Danas isto srce jasmina i ista istočnjačka baza korišteni su za Black Opium, koji je, zahvaljujući modernijem, pomalo kofeinskom mirisnom tragu, neizostavan parfem od 2014.
Angel, Mugler
Godine 1992. Mugler je potpisao svoj prvi parfem, gurmansko orijentalni (pačuli, čokolada, vanila, karamela) koji se isticao zahvaljujući etil maltolu, prehrambenom jedinjenju koji nikada prije nije viđen u parfimeriji.
Do danas originalna formula nije se promijenila ni za kapi. Kuća, od početka provjerenoj formuli, posegnula je za ponovnom upotrebom destilovanih latica ruže za verziju Angel Nova, prenosi Krstarica.
Lancôme, La Vie est Belle
5.521 verzija i tri godine rada bile su potrebne da se zamisli ovaj blokbaster predstavljen 2012. Njegova tajna? Ultra-gurmanski akord irisa/pačulija/vanile koji je uvijek u trendu. Od lansiranja La Vie est Belle ruši sve rekorde prodaje u Francuskoj. Izvorna esencija ostala je netaknuta.
Izvor: Nezavisne