Roditelji koji dijele informacije o svojoj djeci na internetu predstavljaju rizik za cyber sigurnost

/

“Sharenting” – gdje roditelji dijele lične podatke o svojoj djeci na društvenim mrežama – je “najslabija karika” u riziku od online prevare i krađe identiteta.

Na ovaj problem upozorava Barclays, navodeći da roditelji ugrožavaju buduću sigurnost svoje djece s tolikom količinom dijeljenja na mreži.

Barclays predviđa da bi to do 2030. godine moglo koštati skoro 670 miliona funti. Stručnjaci za sigurnost kažu da društveni mediji dovode do toga da krađa identiteta “nikada nije bila lakša”, piše BBC.

Barclays upozorava da roditelji ne shvataju da svoju djecu u budućnosti pretvaraju u “mete prevare” objavljivanjem toliko ličnih podataka koje ostaju na internetu.

Društvene mreže sve više postaju poplavljene sadržajem koji objavljuju roditelji, a koji uključuju i tiče se djece: njihova imena, fotografije, dostignuća, razne momente iz svakodnevnog života. Jer, ko to ne želi da se pohvali da je njegovo dijete uspješno?

Ipak, posljednjih godina, takvo “dijeljenje” je dobilo određeni otpor zbog kršenja privatnosti djece i uskraćivanja izbora u vezi s njihovim online identitetima.

Interesantno je da roditelji počinju dijete informacije o svom djetetu i prije njegovog rođenja. Naime. Roditelji objavljuju slike sa ultrazvuka, sa uključenim terminima, na stranice društvenih medija.

Propusti u postavkama Pravila privatnosti

Studija je pokazala da je 85 posto roditelja posljednji put pregledalo svoje postavke privatnosti na društvenim mrežama prije više od godinu dana i da je samo 10 posto upućeno u upravljanje njima. Zapravo, polovina roditelja je rekla da razumije samo osnove kada je u pitanju upravljanje postavkama privatnosti njihove najčešće korištene društvene mreže, dok 39 posto nije sigurno kako to učiniti.

Nakon testiranja znanja roditelja o Facebookovim postavkama privatnosti u kvizu od deset pitanja, 24 posto roditelja je pogrešno odgovorilo na sva tačna/netačna pitanja. Pitanja koja su izazvala posebnu zbrku među roditeljima su:

Ako objavite fotografiju i označite druge ljude na njoj, stranci bi je mogli vidjeti čak i ako ste dozvolili da je vide samo vaši prijatelji. Odgovor je tačan, ali 79 posto roditelja je odgovorilo netačno ili nije znalo odgovor

Možete postaviti pojedinačne postavke privatnosti za svaki foto album koji imate. Odgovor je tačan, ali 71 posto roditelja je odgovorilo netačno ili nije znalo odgovor

Moguće je da ljudi koji nisu na Facebooku vide vašu sliku profila i naslovnu fotografiju. Odgovor je tačan, ali 65 posto roditelja je odgovorilo netačno ili nije znalo odgovor.

Objave roditelja na društvenim mrežama stvaraju psihičke probleme za djecu

Istraživanje koje je provedeno pokazuje da je pandemija koronavirusa potakla roditelje da češće objavljuju podatke o svojoj djeci, a sve je kao preporuka ljekara ili psihologa da bi se na taj način djeca više povezala, bez osjećaja zapostevljenosti usljed karantina.

Ujedno, istraživanje je dovelo do zaključka da, pored cyber rizika koje nastaje, djeca često osjećaju i nelagodu zbog objava o njima.

Kao prvo, roditelji bi trebali biti svjesni da njihovo uzvikanje o njihovoj djeci – koliko god dobronamjerno – može nanijeti stvarnu dugoročnu štetu ljudima koje najviše vole.

Istraživanje britanskog centra za sigurniji internet o iskustvima mladih ljudi na internetu pokazalo je da se 46 posto njih osjećalo anksioznokada su otkrili postove o sebi na internetu kojih nisu bili svjesni. Daljnjih 44 posto se osjećalo ljutito, dok je samo 15 posto naizgled bilo ravnodušno, piše Klix.

 

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818


Povezani postovi

Da li nas čeka novo poskupljenje kafe?

Ispijanje kafe u Bosni i Hercegovini dio je svakodnevice,...

CIK BiH će sankcionisati preuranjenu kampanju političkih subjekata, portali moraju imati informacije o vlasništvu

Centralna izborna komisija BiH objavila je Pravilnik o medijskom...

U martu pao promet u maloprodaji u BiH

Ukupan desezonirani promet trgovine na malo u BiH u...

Nikad bolja prodaja novih automobila u BiH, broj registracija u aprilu kao u najbolja vremena

Da broj registracija novih automobila iz mjeseca u mjesec...