Počeli radovi na najskupljoj dionici autoputa na Koridoru 5c, Medakovo – Ozimice

/

Od 650 kilometara panevropskog autoputa na Koridoru 5c, od Budimpešte do Jadranskog mora, 317 kilometara je kroz Bosnu i Hercegovinu. Do sada je izgrađeno 126 kilometara. Uz dionicu Putnikovo Brdo – Medakovo, na međuentitetskoj liniji kod Doboja, počeli su radovi i na najdužoj i najskupljoj ugovorenoj dionici Medakovo – Ozimice. Radovi bi, tvrde izvođači, uprkos uvećanim troškovima i brojnim tehničkim izazovima, trebali biti završeni u roku – do sredine 2026. godine.

Duga 8,5 kilometara, dionica Putnikovo Brdo – Medakovo uz šest mostova podrazumijeva i regulacija korita Usore, Tešanjke i Trebačke rijeke u dužini od šest kilometara.

„Zbog prisustva rijeka izazova ne manjka, već ih imamo nekoliko. Trenutno smo na jednoj od tih lokacija gdje smo morali da prevazilazimo određene tehničke izazove“, priča za Federalnu televiziju Jasmin Bučo, generalni direktor kompanije Euroasfalt.

Riječ je o tunelu „Hrastik“, gdje se primijenila savremena, tzv. „austrijska“ metoda gradnje kako bi se izbjeglo izmiještanje međunarodnog dalekovoda, ali i lokalnog puta.

Istovremeno, otvoreni su radovi na najdužoj, ali i najskupljoj dionici autoputa na Koridoru 5c kroz Bosnu i Hercegovinu. Naime, riječ je o dionici Medakovo-Ozimice ukupne dužine 22 kilometra i vrijednosti preko 420 miliona eura sa PDV-om.

Na ovoj dionici, koja prolazi kroz općine Tešanj, Maglaj i Žepče, koju gradi turski “Cengiz İnşaat” graditi će se čak 25 manjih i većih mostova, dva vijadukta, jedna petlja. U ovom trenutku se izvode radovi u dužini od 16 kilometara vrijednosti preko 900 miliona maraka.

Ovu dionicu finansira Evropska investicijska banka. Rat u Ukrajini i inflacija nepovoljno utječu na finansiranje gradnje ove zahtjevne dionice, javlja Federalna televizija.

„Ta neka praznina sada se u međuvremenu premošćava u pregovorima s finansijerima“, navodi Ermin Handžar, šef Službe za građenje u JP Autoceste FBiH.

Uprkos lošem vremenu, radovi su u toku. Dionica Putnikovo Brdo – Medakovo vrijedna 167 miliona eura trebala bi biti završena 1. juna 2025. godine, a Medakovo – Ozimice godinu poslije.

„Ovako kako rješavamo probleme do sada – ukoliko nastavimo, mislim da možemo stizati rokove“, kaže Bučo.

„U tehničkom smislu, na kritičnom putu na ovoj drugoj dionici je tunel ‘Crni vrh’, koji je dug 2,2 kilometra, ali naša nam iskustva govore da možemo to premostiti u tom periodu“, poručuje Handžar.

U 2024. godini planirana je izgradnja 54 kilometra autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu.

Izvor: biznisinfo

spot_img

Povezani postovi

Ministar unutrašnjih poslova ZDK i policijski komesar posjetili PU Tešanj

Juče, 20. novembra 2024. godine, ministar unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog...

Na porođajnom odjelu Opće bolnice Tešanj rođeno šest beba

Kako stoji u izvještaju Službe civilne zaštite, na porođajnom...

Teška nesreća kod Tešnja: Uništen automobil Hude

U poslijepodnevnim satima dogodila se teška saobraćajna nesreća u...

Otvorena nova zgrada Centra za socijalni rad u Tešnju: Uloženo oko 700.000 KM za bolje uslove građana

Stanovnici općine Tešanj, a naročito korisnici, od danas imaju...