Naplata je stvar povjerenja

/

Svjetski trend
outsourcinga usluga naplate potraživanja postaje sve češća praksa i na našem
tržištu

 

 

Naplata prodate robe ili isporučene usluge odavno je u Bosni i
Hercegovini postala prava noćna mora. Situacija u kojoj svako svakome duguje
postala je redovna praksa na tržištu. Firme tuže jedna drugu, ali se ti sporovi
teško okončavaju, dugo traju i često su bez rezultata tako da firme potroše
više novca na advokate i sud nego što u konačnici naplate.

 

S tim u vezi, razgovarali smo sa Aminom Ahmetović, direktoricom Odjela
vansudske naplate, i Sabinom Mašović, direktoricom Pravne službe kompanije LRC INKASSO,
najstarije i najveće bonitetne kompanije u našoj zemlji.

 

 

·        
Kada kažemo naplata dugovanja većina nas pomisli
na neke “krupne momke” koji se bave ovim poslom. Zbog toga moramo priznati da
smo malo iznenađeni što vidimo dvije dame. Kako se vi kao žene snalazite u
“muškom” poslu?

 

AMINA: Velika je predrasuda da je naplata posao kojim
se bave muškarci. Biti žena u ovom poslu je veliki izazov, ali i velika
odgovornost. Kada vam klijent povjeri naplatu, onda on zasigurno ima povjerenja
u vas. Naplata je zaista stvar povjerenja. Nema uspješne formule ko bolje radi
naplatu muškarci ili žene, ali trenutno su u LRC INKASSO-u 90% žene.

 

·        
Često oni koji potražuju novac ne znaju u kojoj
je fazi njihov predmet. Kako to rješava LRC INKASSO?

 

SABINA: Raditi vansudsku a i sudsku naplatu je veliki
izazov u bh. privredi. S jedne strane, imate klijenta koji je uredno isporučio
svoju robu, a s druge strane dužnika koji nekada i nema sredstava da izmiri
svoju obavezu. Činjenica jeste da su sudovi zatrpani
predmetima te da ne postoji uspješan model koji će sigurno rezultirati
uspjehom, ali naš moto je:Ne možemo Vam
obećati da ćemo naplatiti Vaša potraživanja, ali možemo Vam obećati da ćemo
dati sve od sebe
.

 

AMINA: Mi idemo uvijek i samo na uspješnost i to je
naš motiv. S klijentima smo u redovnoj komunikaciji te u svakom momentu imaju
status svojih predmeta. Izradili smo vlastito softversko rješenje za kompletan
proces upravljanja potraživanjima, što znatno olakšava svakodnevni operativni
posao.

 

 

·        
Objasnite nam pojam “upravljanje potraživanjima”
te kako izgleda taj proces. Što to vaša kompanija konkretno raditi?

 

SABINA: Upravljanje potraživanjima ključni je faktor
svakog preduzeća. Bilo da se radi o finansijskoj instituciji ili bilo kojem
pravnom licu, sam proces upravljanja potraživanjima mora da postoji. Plasman
bez naplate svakako nije dobar plasman. Budući da je outsourcing usluga naplate
potraživanja postala svjetski trend i da je na našem tržištu sve veći broj
kompanija koji se odlučuju za istu, našim klijentima možemo ponuditi kompletan
proces upravljanja potraživanjima, od rane i kasne naplate, naplate putem
višestrukih otkupih kompenzacija, kao i vođenje i zastupanje u parničnim i
izvršnim sudskim postupcima.

 

 

·        
Rekli ste da je outsourcing usluga naplate
potraživanja postala svjetski trend, što mislite o tom trendu i kakva je
situacija u BiH?

 

SABINA: Baš tako, nažalost mi još uvijek imamo veliki
broj klijenata koji se jave kada su već u problemu ili kada je već kasno. U
naplati je ključni faktor vrijeme. Ne možemo predugo pustiti da se ništa ne
dešava, ne poduzimajući bilo kakve akcije.

 

·        
Ko su vaši najčešći klijenti?

 

AMINA: Mi imamo jako veliki broj klijenata i zasigurno
mogu reći da ne postoji industrija koju nismo obuhvatili u našem radu, odnosno
ne postoji djelatnost s kojom se nismo susreli. To su dobrim dijelom
finansijski sektor, telekom operateri, komunalna preduzeća, distributeri pošte,
transportne kompanije, kompanije koje se bave izradom štampe i cijeli B2B.
Najveći naši klijentu jesu upravo klijenti koji imaju veliki broj izlaznih
faktura, faktura koje su u iznosima manje i koje imaju kratke rokove dospijeća.

 

·        
Koji je procenat naplate?

 

AMINA: O samoj uspješnosti je nezahvalno općenito
govoriti, budući da je svaki klijent poseban, kao i dužnici tog klijenta. Na
osnovu urađene analize podataka iz ove godine, ovo bi bili neki okvirni
procenti:

       Rana naplata – 92%

       Kasna naplata – 48%

       Sudska naplata – oko 35%

       Vok – 98%

 

·        
Na koji način naplaćujete svoje usluge?

 

AMINA: Svoje usluge naplaćujemo isključivo i jedno po
uspješnosti, dakle nakon što klijent dobije novac na svoj račun, tek onda
izdajemo fakturu za naše usluge.

 

·        
S kojim ste se sve neobičnim situacijama
susretali?        

 

SABINA: Toga je zaista puno. Kada radite u naplati,
niti jedan predmet, niti jedan klijent vam nije isti. Definitivno jednom kada
krenete da radite ovaj posao, teško da se možete preorijentirati na nešto
drugo. Sve uvijek gledate s disperzijom rizika.

 

·        
Šta je ustvari analiza naplativnosti koju radi
vaša kompanija?

 

SABINA: LRC INKASSO kao svoj prvi i osnovi korak je
uveo izradu analiza naplativosti određenog potraživanja. Dakle, kroz
finansijske i nefinansijske pokazatelje radimo projekciju izglednosti naplate.

 

·        
Koliko mjesečno imate zahtjeva za naplatu
spornih potraživanja?

 

AMINA: Svakodnevno se obradi veliki broj zahtjeva, što
kroz analizu, što u vansudskoj, što u sudskoj naplati. Sve češće imamo zahtjeve
za posredovanje pri naplati potraživanja u inostranstvu tako dasmo kroz
saradnju sa dvije međunarodne korporacije razvili i taj segment kao novinu.

 

·        
Koja je procedura kad neko prijavi potraživanje?

 

Ukoliko imate vijest a želite to podijeliti s nama pošaljite nam sadržaj putem kontakt forme. Ako imate najavu događaja ili poznajete neku osobu o kojoj biste voljeli da čitate budite slobodni da nas kontaktirate. Osim kontakt forme Vaše materijale možete slati i putem vibera na broj 061/388-818

Povezani postovi

Direktor Mann+Hummel: Svake godine rastemo, pokazujemo da se u BiH može uspjeti

Kompanija Mann+Hummel BA iz Tešnja, koja slovi za jednu...

Predstavnici Međunarodnog aerodroma Sarajevo na 25. Sajmu gospodarstva Mostar 2024

U utorak 16. aprila svečano je otvoren Međunarodni sajam...

NOVO: MOJA PILEĆA HRENOVKA SA SIROM

Kao domaćem proizvođaču, cilj mesne industrije MADI je da...